عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
آیت‌الله مصباح‌یزدی:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: کسب برکت و رحمت در گرو شکرگزاری نعمت‌های الهی است.
عقیقآیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در ادامه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، رسیدن به زندگی سعادتمند از نظر کیفی و کمی را در گرو یاد خدا بودن و دوری گزیدن از دنیا دانست و اظهار کرد: آدمی در صورتی سعادتمند و رستگار می‌شود که همواره در همه حال به یاد خدا باشد.

وی افزود: افرادی که طالب خشنودی خدا هستند و به راهنمایی‌های الهی گوش فرا دهند از پاداش خدا در این دنیا بهره‌مند خواهند شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) زندگی در دنیا را همانند زندگی دوران جنینی عنوان کرد و گفت: زندگی در دنیا همانند زندگی جنینی است با این تفاوت که فرد باید تلاش کند تا نتیجه اعمال خویش را ببیند زیرا آنچه در آخرت به آدمی می‌رسد نتیجه اعمالی است که در دنیا انجام می‌دهد.

مصباح‌یزدی به لطف نامتناهی خداوند اشاره و بیان کرد: لطف خداوند به اندازه‌ای است که زمینه کسب رحمت را برای بندگانش فراهم می‌کند و البته در مقابل نیز پاداشی در دنیا نصیبش می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به نعمت هر فردی که قدردان و شکرگزار نعمت‌ها باشد می‌افزاید و در مقابل برای کسانی که کفران نعمت کنند مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: چشیدن سختی عاملی برای توبه و بازگشت به سوی خداوند است.

مصباح‌یزدی افزود: کسانی که در دنیا کفران نعمت کنند نه تنها در آخرت بلکه در این دنیا نیز مشمول محرومیت‌هایی می‌شوند و در مقابل کسانی که شکر نعمت‌های خداوند را به جا بیاورند پاداش خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه خداوند افزایش برکات و نعمت‌ها را در گرو رعایت تقوا و احکام الهی می‌داند گفت: کسب برکات و رحمت خداوند در گرو شکرگزاری نعمت است.

عضو خبرگان رهبری به هدایت و راهنمایی بندگان اشاره و تصریح کرد: خدا همه بندگانش را مشمول هدایت قرار داده، در این بین برخی از این هدایت به درستی بهره می‌برند پس رستگار می‌شوند و در مقابل کسانی که به درستی از آن استفاده نکنند عذاب می‌بینند.

مصباح‌یزدی افزود: قوم حضرت صالح (ع) که به بلای آسمانی گرفتار شدند گمراهی را بر هدایت ترجیح داده و عذاب دیدند.

وی یادآور شد: خداوند بر نعمت‌های الهی بندگانی که قدردان نعمت هدایت هستند می‌افزاید و این افراد همواره مورد هدایت و لطف خداوند قرار دارند.

عضو خبرگان رهبری به مراتب هدایت معنوی اشاره کرد و گفت: همه مومنان از هدایت به اسلام، مذهب حق، طریقه اهل بیت (ع) و استفاده از روایات سیره اهل بیت (ع) آگاه هستند و در صورتی که به این امور توجه کنند رستگار می‌شوند.

مصباح‌یزدی ادامه داد: گاهی برخی از مراتب هدایت ویژه است و بسیاری از مومنان نیز از آن غافل هستند و توجهی هم به آن ندارند.

وی به عشق برخی بندگان به خداوند اشاره کرد و گفت: حضرت شعیب (ع) در مدت طولانی زندگی همواره عشق به خداوند را داشتند و در همه حال به یاد خدا بودند.

عضو خبرگان رهبری دل نبستن به دنیا را یکی از راه‌های کسب محبت خدا عنوان و تاکید کرد: زمانی که تنها به یاد خداوند باشیم و به دنیا دل نبندیم می‌توانیم از محبت و رحمت خداوند بهره‌مند شویم.

مصباح‌یزدی به توانایی هر فرد در دستیابی به محبت خداوند اشاره و بیان کرد: خداوند بر ضعف ما آگاه است بنابراین تا جایی که می‌توانیم و در توان داریم باید تلاش کنیم تا از نعمت‌های الهی بهره ببریم.

وی یادآور شد: در صورتی که به وسوسه‌های شیطان گوش ندهیم و به دنیا دل نبندیم می‌توانیم به نعمت‌های الهی ،لطف و رحمت خدا دست پیدا کنیم.

عضو خبرگان رهبری کسب محبت و کمالات الهی را در گرو تلاش آدمی دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که محبت خدا در دل آدمی پیدا شود دل آدمی هم برای خدا می‌شود.

مصباح‌یزدی تاکید کرد: شایسته است نعمت‌های خداوند را دسته‌بندی کنیم و در همه حال شاکر آنها باشیم زیرا شکرگزاری، افزایش نعمت و توفیقات خداوند را به همراه دارد؛ خداوند به اهل محبتش نعمت‌های خاص می‌دهد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین