عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۱
مسوول غرفه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)گفت: جدیدترین کتاب های آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.
عقیقعلی مسعودی گفت: در این نمایشگاه جلد نخست کتاب سیمای سرافرازان شامل مجموعه سخنرانی های آیت الله مصباح یزدی که به تشریح خطبه متقین (معروف به خطبه همام)می پردازد ارایه شده است.

وی افزود: در این کتاب آیت الله مصباح به نقش ایمان و کفر در سعادت و شقاوت و خسران انسان اشاره می کند و به انگیزه های غیرالهی و شیطانی می پردازد.

به گفته مسعودی شرایط عنایت خدا به شیعیان و حفظ آنان از خطرها، ضرورت گسترش آموزه های اهل بیت در جامعه، ضرورت رسیدگی شیعیان به یکدیگر، شیعیان واقعی و شوق دیدار معبود، بی اعتنایی شیعیان واقعی به دنیا و برنامه روزانه شیعیان واقعی از مطالبی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

وی از کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری به عنوان اثر دیگری از آیت الله مصباح یاد کرد و گفت: در این کتاب دو جلدی علامه مصباح به شرح خطبه فدکیه که حضرت زهرا(س) در بستر بیماری ایراد فرمود، می پردازد.

مسعودی همچنین گفت: کتاب صهبای حضور شامل سلسله جلسات آیت الله مصباح یزدی در دفتر مقام معظم رهبری در قم است که علاقه مندان در این کلاس اخلاق شرح دعای 44 صحیفه سجادیه را از زبان ایشان شنیدند.

وی افزود: در این کتاب مطالبی درباره دعا، حقیقت عبادت الهی، هدایت عام و خاص، مراتبی از روزه، اهمیت شب قدر و اهمیت جایگاه قرآن آمده است.

مسعودی همچنین گفت: لوازم استجابت دعا، تاثیر و تاثر اعمال، بهترین شیوه مناجات، راهکار نجات از فریب شیطان، آرایه های ادبی در دعا و تاثیر باور در دعا از دیگر مطالبی است که در این کتاب آمده است.

یست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی تا 23 تیر از ساعت 18 تا نیمه شب در باغ موزه دفاع مقدس برپاست.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین