عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
معاون امور استان‌های بنیاد نهج‌البلاغه کشور گفت: مفاهیم نهج‌البلاغه نباید در مهجوریت بماند بلکه باید با کاربردی‌تر کردن مفاهیم این کتاب شریف، در جامعه ساری و جاری کنیم.

عقیق:سید افشین قریشی در مراسم افتتاح شعبه مشگین‌شهر بنیاد نهج‌البلاغه اظهار داشت: حضور بنیاد در استان اردبیل فرصتی مغتنم برای ترویج هر چه بیشتر سیره زندگی و مفاهیم کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه در سطح استان است.

وی با اشاره به ضرورت فرم‌سازی قائده‌های موجود در نهج‌البلاغه تصریح کرد: قاعده‌های بسیاری برای مدیریت جامعه اسلامی در نهج‌البلاغه وجود دارد که متاسفانه در مهجوریت کامل است و وظیفه ما این است که هم اکنون آستین‌ها را بالا زده و این کتاب نفیس را از مهجوریت و مظلوم واقع شدن خارج کنیم.

معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت نهج‌البلاغه و لزوم ترویج اندیشه‌های آسمانی امیرالمومنین (ع) را یادآور شد و افزود: باید با دیدی متفکرانه نهج‌البلاغه را ارزیابی کرده و آن را به زندگی خود وارد کنیم.

قریشی ادامه داد: اگر می‌گوییم کلام امیر حضرت علی (ع) کلام حق است باید بدانیم که کلام حق تابع زمان و مکان نمی‌شود و برای همه ادوار و دوره‌ها در هر مکانی کاربرد دارد و در این راستا بر ما وظیفه است که این کلام حق و ارزشمند را مهجوریت‌زدایی کرده و ترویج کنیم.

این مسئول بنیاد نهج‌البلاغه را دارای مسئولیتی سنگین دانست و گفت: ورود کلام حق نهج‌البلاغه در زندگی روزمره و دروس دانشگاهی مایه ارتقای اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه است که به حق باید گفت که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات امروز بشر نیز می‌شود.

معاون امور استان‌های بنیاد نهج‌البلاغه کشور به تاثیرپذیری شاعران به خصوص عارف و شاعر نامدار مولانا از نهج‌البلاغه اشاره کرد و ادامه داد: مولانا در شعری زیبا علم و صبر حضرت علی(ع) را وصف کرده که عبارت است: «چون تو بابی آن مدینه علم را / چون شعاعی آفتاب حلم را/ باز باش، ای باب، بر جویای باب/ تا رسد از تو قشور اندر لباب/ باز باش ای باب رحمت تا ابد / بارگاه ما لَهُ کُفوا اَحدء».

قریشی رسیدن به جامعه مطلوب انسانی و اسلامی را در گرو پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی با سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود درصدد هستند تا ذهن و اندیشه جوانان ما را بلعیده و تفکرات غلط و اشتباه را در اذهان آنها ترویج دهند.

این مسئول در پایان سخنان خود با اعلام اینکه متاسفانه در راستای شناخت این گوهر گرانبهای عرفانی، اقدامات درخور شأن و شایسته مقام نهج‌البلاغه صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: نیاز به تلاش‌هایی بیشتری به منظور معرفی بیش از پیش کتاب نهج‌البلاغه در بین نوجوانان و جوانان در کنار قرآن احساس می‌شود که امیدواریم با تاسیس شعبات مختلف استانی و شهرستانی این مهجوریت از بین برود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین