عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
شرم و حیا داشتن نسبت به خداوند و راضی و قانع بودن به رزق و روزی، یکی از اعمال می باشد که گاه موجبات بهشتی شدن فرد عمل کننده به آن را فراهم می آورد.

عقیق: دراین باره از حضرت محمد(ص) روایت شده است: چون روز قیامت فرا رسد، خداوند متعال برای دسته ای از امت من بال و پر می رویاند، پس آن ها از قبور خویش خارج شده و به سوی بهشت پرواز می نمایند.
پس فرشتگان خطاب به آنان می گویند: آیا ترازوی سنجش اعمال را مشاهده نموده اید؟ و آن ها در جواب می گویند: ما هیچ چیز ندیده ایم. پس فرشتگان می پرسند: آیا از پلِ صراط عبور نموده اید؟ و آن ها در جواب می گویند: ما صراطی ندیده ایم. پس فرشتگان می پرسند: آیا جهنم را دیده اید؟ و آن ها پاسخ می دهند: ما هیچ چیز مشاهده نکرده ایم.
پس فرشتگان با تعجب از آنان می پرسند: شما از امت کدام پیامبر می باشید؟ و آن ها پاسخ می دهند: از امت محمد (ص).
پس فرشتگان می گویند: شما را به خدا سوگند به ما بگویید که در دنیا چه کارهایی انجام می دادید که این چنین پاداشی به شما داده شده است؟
آنان پاسخ می دهند: دو خصلت در ما وجود داشت که خدای متعال به واسطه ی آن ما را بدین درجه رسانید.
فرشتگان می پرسند آن دو خصلت چه بوده است؟ و آن ها پاسخ می دهند: ما چنان بودیم که در خلوت شرم و حیا داشتیم که معصیت خدا را انجام دهیم و همواره به قسمت خویش(روزی خود)، اگرچه اندک بود، قانع و راضی بودیم. پس فرشتگان می گویند: همانا این درجه حق شما و برازنده شما می باشد.



پی نوشت:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج103: 26.
2- رسولی محلاتی. راهنمای بهشت: 232.

منبع:قدس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین