عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
تهران- ایرنا- مدیرفرهنگی سازمان بسیج مداحان ، احمد شول از استان کرمان را به عنوان شهید شاخص سال این سازمان در سال جاری انتخاب کرد.

عقیق: مهدی ذاکری افزود: همانند سال های گذشته برای انتخاب شهید شاخص مراحل مختلفی طی شد و ابتدا از هر استان یک شهید معرفی شد و با توجه به امتیازاتی که هر شهید بزرگوار داشت به 12شهید و پس از آن به شش نفر رسیدیم و در نهایت شهید بزرگوار استان کرمان مداح با صفای اهل بیت شهید حاج احمد شول به عنوان شهید شاخص سال 1393 سازمان بسیج مداحان انتخاب شد.

وی در معرفی این شهید گفت: شهید شول در سال 1337 در شهر سیرجان استان کرمان متولد شد و با علاقه و تشویق پدر و مادرش در 12 سالگی به مداحی اهل بیت روی آورد و در هر فرصتی در مساجد و حسینیه ها و تکایا به ذکر فضایل اهل بیت می پرداخت.


ذاکری ادامه داد: با وجود فاصله 6 کیلومتری خانه شهید شول تا مدرسه، وی هر روز این راه را پیاده می رفت و بر می گشت و از شاگردان ممتاز مدرسه بود اما به دلیل فقر خانواده و برای کمک به معاش خانواده و برادران و خواهرانش ترک تحصیل کرد و در 13 سالگی هم پدر خود را از دست داد و مسئولیت خانواده را به عهده گرفت.

وی افزود: در سال 56 یعنی یک سال قبل از پیروزی انقلاب به خدمت سربازی رفت و یکی از مهم ترین کارهایی که در آنجا انجام می داد پخش اعلامیه های حضرت امام بود. در کمک به خانواده های بی بضاعت و ساخت مسجد و سازماندهی نیروهای انقلابی و دوستداران امام فعال بود.

ذاکری با اشاره به عضویت شهید شول درسپاه پاسداران از همان اوایل تشکیل این نهاد انقلابی تصریح کرد وی برای مقابله با گروهک های تروریستی کومله و دموکرات به غرب کشور رفت. پس از آغاز جنگ تحمیلی در عملیات های مهمی از جمله فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، بدر، میمک، کربلای یک شرکت کرد. در مدت حضور خود ازسال 59 تا 65 در جبهه ها دو بار از ناحیه کتف و شکم مجروح می شود و دوباره به جبهه بر می گردد و در نهایت در 14 تیرماه سال 65 در عملیات کربلای یک در منطقه حمران بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت می رسد.

ذاکری گفت: وی در جبهه ابتدا مسئولیت را با فرماندهی گروهان شروع کرد و تا فرماندهی گردان پیشرفت و هنگام شهادت فرمانده گردان 416 لشکر 41 ثارالله بود و نوای دلنشین او و شوق و علاقه ای که به امام حسین داشت زبانزد بود.

مدیر فرهنگی سازمان بسیج مداحان با اشاره به تعبیر فرمانده سپاه قدس درباره این شهید گفت: سردار قاسم سلیمانی درباره شهید ˈشولˈ می گوید ،وی فاتح قلاویزان و قهرمان مهران و مرد جبهه های پیکار و حماسه ساز فتح المبین تا کربلای یک بود.

وی با بیان اینکه روحیه استقامت ، امروز باید در جامعه پررنگ تر شود ؛ افزود: این شهید را به عنوان اسوه استقامت انتخاب کردیم چون برای انتخاب شهید شاخص سال فقط ملاک حضور در جبهه ها را نداریم و مولفه های دیگری را هم در نظر می گیریم بخصوص که در فضای سیاسی این روزها سازش ناپذیری با دشمن و تاکید بر روحیه پایداری و استقامت که با وجود مجروحیت باز هم به جبهه می رود و اشعاری که ایشان بیشتر می خواند روحیه حماسی و شکست ناپذیر حضرت سیدالشهدا و استقامت امام و اصحاب او را بازگو می کرد.

ذاکری با اشاره به اینکه در وصیت نامه شهید شول به فلسفه خلقت انسان برای عبودیت اشاره شده و اینکه انسان در عالم منشاء اثر و حامل همه صفات حق تعالی است، تاکید کرد: روحیه استقامت ایشان در وصیتنامه هم بروز پیدا کرده و در جایی می گوید، امام همان امام سازش ناپذیر بود و نترس، همان امام که وقتی مملکت بجای حساس می رسید لب های پیامبرگونه اش را باز می کند و روح مرده ما را به حرکت وا می دارد و می گوید مطمئن باشید که پیروزید.

وی اصلی ترین مولفه هایی که برای انتخاب شهید شاخص سال 93 سازمان بسیج مداحان را مدت حضور در جبهه، فرماندهی در جبهه و شرکت در عملیات های مهم، منطقه عملیاتی، میزان تاثیرگذاری شهید در زمان حیات خودش، اعضای خانواده شهید و رویکردی که در روضه خوانی و محتوای معرفتی و روحیه حماسی که شهید در مداحی داشته است عنوان کرد.

مدیر فرهنگی سازمان بسیج مداحان گفت: روز 22 ذیحجه (25 مهرماه)سالروز شهادت میثم تمار اولین کسی که در راه دفاع و بیان فضائل امیرالمونین به شهادت رسید و سمبل سازمان بسیج مداحان است.همانند سال های گذشته که برنامه روز قشر بسیج مداحان را در همه استان ها داریم امسال نیز همایش بزرگداشت این شهید در سیرجان زادگاه شهید شول با حضور مداحان اهل بیت از کرمان و سایر استان ها و مداحان پیشکسوت و برجسته کشور مانند استاد بهتاش، حاج ماشاءالله عابدی، حاج غلامرضا سازگار، حاج صادق آهنگران و حاج سعید حدادیان برگزارخواهد شد.

وی از مستند 20 دقیقه ای زندگی این شهید خبر داد و تصریح کرد در همه مراسم های امسال در همه استان ها این شهید معرفی می شود و نماهنگ های معرفی او پخش می شود و مداحان هم در مجالس و منبرها به معرفی این شهید می پردازند


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین