عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
در مراسم اختتامیه جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه»، از ۲۲ عکاس منتخب این جشنواره تقدیر و به سه نفر برگزیده جوایزی اهدا شد.

عقیق: مراسم اختتامیه جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه» شب گذشته با حضور جمعی از عکاسان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

رضا برجی که از جمله حاضران در این مراسم بود در سخنانی از حضور عکاسان آماتور و حرفه‌ای در کنار هم در این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت: این که همه علاقه‌مندان به عکاسی از آماتور تا حرفه‌ای امکان ثبت رویدادی همچون ۲۲ بهمن‌ماه را داشته‌اند و توانسته‌اند در این جشنواره به نمایش بگذارند،‌اتفاق جالبی است.

این مستندساز در ادامه به علاقه مندی بشر از دوره غارنشینی تا امروز به ثبت وقایع مهم زندگی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره نیز هر عکاس و علاقه‌مندی از زاویه دید خودش به راهپیمایی مردم در روز  ۲۲ بهمن‌ماه نگاه کرده است.

او همچنین به امکان عکاسی از این رویدادها برای همه مردم وعلاقه‌مندان اشاره کرد و گفت: با توجه به امکاناتی که در تلفن‌های همراه برای عکاسی وجود دارد، امکان ثبت این رویدادها برای همگان میسر شده است اما تفاوت کار یک عکاس با مردم عادی در نوع نگاه و دید عکاسانه به وقایع است.

رضا برجی در ادامه به لزوم تداوم این جشنواره اشاره داشت و تأکید کرد که اگر این جشنواره ادامه نیابد، به تدریج از یادها خواهد رفت و تأثیرگذاری خود را نیز نخواهد داشت.

این عکاس و مستندساز همچنین از مسئولان شهری خواست تا امکان نمایش این عکس‌ها را در سطح شهر و برای عموم مردم فراهم کنند تا هم این عکس ها امکان دیده شدن را پیدا کنند و هم جشنواره تأثیرگذاری لازم خود را داشته باشد.

توضیحات مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره این جشنواره بخش بعدی مراسم بود.

وی با ارائه گزارشی از آثار راه یافته به جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره  1380 اثر به دبیرخانه ارسال شد که با رأی هیئت داوران در چند مرحله،‌ 22 اثر به نمایشگاه راه یافت و سه اثر برگزیده نیز انتخاب شد.

در ادامه این مراسم از ۲۲ عکاسی که آثارشان به این جشنواره راه یافته بود،‌تقدیر شد و جوایز نفرات برگزیده این جشنواره نیز به سجاد داننده، سعید فدائیان و مریم طباطبایی اهدا شد.

سید عباس میرهاشمی رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، فرهاد سلیمانی، عکاس و مدرس دانشگاه تهران و محمود عبدالحسینی عکاس و مدرس دانشکده خبر داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشتند.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین