عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد:

عقیق: رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با تأکید بر صمیمیت موجود در عکس های شهروندی تهیه شده از راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: شاخصه صمیمیت عکس های شهروندی باعث ایجاد خاصیت جریان سازی در تصاویر می شود و جشنواره عکس شهروندی قاب حماسه نیز اینچنین است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید عباس میرهاشمی عضو هیئت داوران جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه» با اشاره به اینکه یک جشنواره عکس شهروندی تنها به دنبال مباحث حرفه ای و کلان نیست گفت: جشنواره هایی از این دست در پی ثبت آن اتفاقی هستند که در جامعه واقع شده و به همین جهت صورت عام دارند و بنا این نیست که نگاه حرفه ای به همه حوزه ها داشته باشیم.

وی درارتباط با جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه» گفت: قرار بر آن بوده که از «نگاه کردن» بگذریم و به «دیدن» برسیم و شهروندان را نیز در این مسیر قرار دهیم. شهروندان ما هم آگاه به امور هستند و وقتی بنا باشد که حماسه ای را ببینند دقتشان بالا می رود و دیده های دیگران را نیز به مشارکت می گیرند. طبیعتا دیدن قاب هایی که برای عده ای احترام دارد، سلیقه ها را هم بالا خواهد برد.

رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع به نمایشگاهی که از مجموعه آثار برگزیده جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه» برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه همزمان با اختتامیه برپا می شود و قرار گرفتن این تصاویر در کنار هم تعریفی از آن اتفاق را به دست می دهد که اقدام خوبی است.

وی همچنین بر ضرورت توجه به حواشی روز راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: هم اکنون عموم عکس ها اصل موضوع را دنبال می کنند اما همین موضوع راهپیمایی 22 بهمن ماه حواشی زیادی دارد. از جمله روزهای قبل که فضای شهر برای راهپیمایی آماده می شود و همچنین بعد از راهپیمایی زندگی دیگری است که بحث را زیباتر می کند و باید به آن توجه شود.

میرهاشمی راهپیمایی 22 بهمن ماه را شور و حرکتی بزرگ از مردم دانست و افزود: تمام علایم و نشانه هایی که در این حماسه دیده می شود قابلیت تصویر شدن را دارند. از این جهت می توان محورهای جشنواره ها و مسابقاتی از این دست را در شورایی بررسی و فراخوان صادر کرد.

جشنواره عکس شهروندی «قاب حماسه» با موضوع ثبت حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد و هیئت داوران جشنواره شامل محمود عبدالحسینی، سیدعباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی از میان بیش از 1100 اثر قابل قبول ارسالی به دبیرخانه جشنواره 22 اثر را حائز رتبه برتر شناختند.

مراسم اختتامیه این جشنواره روز 17 اسفند ماه با تجلیل از عکس های برگزیده و همچنین برپایی نمایشگاهی از 40 اثر برتر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، اجرا خواهد شد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین