عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
دبیر شورای معارف صدا، «سبک زندگی عزتمندانه» را بزرگترین دستاورد حماسه حسینی دانست و آن را از اهداف اصلی برنامه‌های معاونت صدا در ماه محرم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، مدیر رادیو معارف راهبرد برنامه‌های محرم امسال بر محور مهندسی فرهنگ عاشورا با تأکید بر ترویج سبک زندگی عزت‌مندانه و دیگری آسیب‌شناسی آیین‌ها، مراسم عزاداری، تبیین محورها و مولفه‌های تحریف شده در آن و ارائه الگوهای صحیح است.

وی ترویج فرهنگ اسلام ناب در میان مخاطبان با بیان مؤلفه‌های فرهنگ عاشورا، تقویت روحیه ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی و حق‌مداری، تقویت روحیه عزت‌طلبی و مقاومت در برابر دشمن، افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به نقش واقعه کربلا در حفظ و استمرار اسلام ناب تبلیغ مفاهیم و پیام‌های انسان‌ساز و تمدن‌ساز حماسه حسینی، ارائه الگوی زندگی شرافتمندانه با الهام گرفتن از سیره امام حسین(ع) را از جمله مهمترین اهداف برنامه‌های رادیو معارف برشمرد.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر اظهار داشت: از اهداف دیگر برنامه‌های رادیو معارف در دهه اول محرم می‌توان به؛ همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ترویج شیوه‌های درست آن، آشنا ساختن مخاطبان با ابعاد قیام حسینی با تأکید بر درس‌ها و عبرت‌های حماسه عاشورا، افزایش توان تحلیل و پاسخ‌گویی مخاطبان در خصوص پرسش‌ها و شبهه‌های قیام، تقویت باور نسبت به ارتباط و پیوند ناگسستنی فرهنگ عاشورا و انتظار ترویج شیوه‌های صحیح برپا کردن مراسم و مجالس اباعبدالله الحسین(ع) و گسترش فرهنگ کتابخوانی با موضوعات حسینی در جامعه اشاره کرد.

دبیر شورای معارف معاونت صدا در پایان خاطر نشان کرد: برای هر شبکه رادیویی نیز با توجه به طیف مخاطبان و رویکرد آن شبکه، اهدافی در برنامه‌سازی محرم و صفر در نظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

گدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین