عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم خواستار جلوگیری از ورود خواسته‌ها و آفت‌های نفسانی به عزاداری‌ها و مراسم سوگواری سالار شهیدان شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در همایش بلبلان مهاجر کانون مداحان و شاعران مذهبی شهرستان کاشان اظهار داشت: محبت به اهل بیت(ع) و پیروی از آنان، نیاز اساسی انسان‌ها در آخرت است.

وی بر نقش مهم مبلّغان، خطبا، مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد و افزود: مردم از خطبا، مداحان و مبلّغان انتظار حسن رفتار، احسان و عمل نیک دارند.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا تأکید کرد: رفتار و گفتار متولیان هیئت‌ها برای مردم جامعه مهم است و هیئتی‌ها با رفتار حسینی خود می‌توانند برای مردم و جامعه خود الگوهای مناسبی باشند.

فرحزاد در ادامه برخی عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی را به دلیل وجود رقابت‌های کاذب و اختلاف‌افکن حرام دانست و گفت: برگزاری مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در همه اجزا حتی پذیرایی از عزادارن باید از خلوص و نیت رضای خدا برخوردار باشد.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات نادرست در مجالس سوگواری ابا عبدالله‌الحسین(ع)، هیئت‌های مذهبی را از عزاداری تا پاسی از نیمه شب، دعوت‌های غیرضروری از چندین مداح و مبلّغ از سراسر کشور و مزاحمت برای دیگران بر حذر داشت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) در ماه محرم باید به گونه‌ای انجام گیرد که در پایان این ماه توفیق داشته باشد به امضا و تأیید سالار شهیدان برسد.

فرحزاد همچنین بر رعایت اخلاص در عزاداری‌های ماه محرم توسط هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: اخلاص باید محور عزاداری امام حسین(ع) قرار بگیرد به این معنا که در عزاداری‌ها باید سعی کنیم خودمان را خرج امام حسین(ع) کنیم نه اینکه ایشان هزینه نیت‌های نفسانی ما شود.

وی یادآور شد: در دستگاه امام حسین(ع) نباید به کسی بی‌حرمتی شود و یا حتی تفاوتی بین فقیر و غنی صورت گیرد، فقط کافی است در عزاداری‌ها ذره‌ای اخلاص وجود داشته باشد.

فرحزاد افزود: به هر میزان که خلوص، اخلاق و رفتار حسینی در عزاداری‌ها بیشتر باشد بیشتر مورد قبول صاحبش واقع می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
wbgielix
|
GERMANY
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
20
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین