عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۵
حجت الاسلام انجوی نژاد مطرح کرد
مستمع دقیقا نمی داند در چه مورد قرار است صحبت کنیم و وقتی در جلسه می نشیند، تازه متوجه می شود لبیک ما دقیقا به کدام قسمت از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.
حجت الاسلام انجوی نژاد ، مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز ، با توجه به حلول ماه محرم پیشهنهاداتی را به مبلغین و هیئات مذهبی ارائه کرد که در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

به فضل خدا از بهمن ماه سال 90، یکی از دغدغه هایی که بنده داشتم کمبود رفتار دینی در جامعه‌ی دینی‌ای بود که اطلاعاتش تکمیل است. یعنی مردم کاملا نسبت به دین آگاهی دارند، اما رفتارهای دینی بروز پیدا نمی کند. و در زندگی و در نحوه و سبک زندگی مردم این دین دیده نمی شود.

ما از اواخر سال 90 بحث روابط اجتماعی در اسلام را شروع کردیم، که تا پایان سال 91 طول می کشد و طبق فرمایشات دیروز حضرت آقا، که برای جوانان در خراسان شمالی صحبت کردند، خیلی خدا را شکر کردیم که در مسیر دغدغه هایی که آقا نسبت به جوانان و سبک زندگی‌شان و کمبود رفتار دینی در جامعه دارند بودیم و در مسیر آن دغدغه ها بحثمان را مطرح می کردیم.


بعنوان پیشنهاد؛

دهه اول محرم، دهه ی بسیار پرشوری است؛ جمعیت کثیری می آیند و برای شنیدن هم می آیند، و تاثیر خیلی زیادی هم که خود فضای هیئت و حسینیه و مسجد، بر مخاطب دارد و تاثیر زیادی که خود اباعبدالله (ع) به فضل خدا عنایت می کنند، این دهه زمان بسیار مناسبی است برای ایفای نقش هیئات و وعاظ؛ در مسیر اینکه دغدغه های آقا را بخواهند عملی کنند و سبک زندگی را با رفتارهای اسلامی بخواهند بچینند ان شاءالله.


پیشنهاد مشخص بنده این است که برای دهه‌ی اول محرم امسال، یک عنوان واحد برای همه منبرها و سخنران‌ها در تبلیغات دهه محرم داده بشود. یک عنوان واحد انتخاب بشود، به عنوان اولین کار یک‌دست و جامع که قرار است در مسیر دغدغه های مقام معظم رهبری انجام شود و اسمش را بگذاریم «لبیک یا خامنه ای».


مستمع دقیقا نمی داند در چه مورد قرار است صحبت کنیم و وقتی در جلسه می نشیند، تازه متوجه می شود لبیک ما دقیقا به کدام قسمت از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.


مبلغین عزیز بحث دهه اول را روی روابط اجتماعی در اسلام کار کنند که می شود همان سبک زندگی که آقا دیروز فرمودند.
و این می شود اولین کار لبیکی متحد ِ با یک عنوان، برای وعاظ و هیئات مذهبی؛ که یک دفعه کشور مواجه می شود با تعداد زیادی هیئت و منبری که همه دارند یک بحث را مطرح می کنند و وقتی ورود پیدا می کنند به جلسه، می بینند دغدغه ی سبک زندگی ِ مقام معظم رهبری بوده است.

ان شاءالله وقتی این کار انجام شد، و اگر عمری باقی بود، هیئات و وعاظ، سخنرانی ها و کارهای انجام شده با این موضوع را بفرستند که تبدیل به یک نرم افزار جامع شود و خود ما این کار را انجام می دهیم. وعاظی که برای جوانان صحبت می کنند، هرکدام از منظر خودشان سبک زندگی اسلامی را برای مردم بگویند، و این یک مجموعه ی بسیار کاملی می شود و کاملا قابل استفاده است و می شود روی آن کار کرد.


و به عنوان پیشنهاد محتوایی، محتوایی که بنده خودم استفاده می کنم را برادران عزیزم عنایتی داشته باشند و از منظر خودشان این محتوا را بیان کنند.


«روابط اجتماعی در اسلام»، کتاب بسیار جامعی است که آستان قدس رضوی در مشهد چاپ کرده و سال ها روی این قضیه کار کرده اند. بنده هم از این کتاب استفاده کردم و از منظر خودم و با حواشی و مطالعاتی که با آن ترکیب می کنم، مباحث را ارائه می دهم. و می تواند یک منبع خوب و مشخص باشد.

کتاب «دغدغه های فرهنگی» که شامل دغدغه های مقام معظم رهبری است که در این چند سال جمع آوری شده، منبع خوبی برای محتوای انتخاب شده است.
آیتم هایی که آقا در صحبت هایشان مشخص کردند، جست و جو پیرامون این آیتم ها در متون اسلامی، می تواند جزء منابع قابل استفاده برای منبر باشد.
و همچنین فرمایشات دیگری که مقام معظم رهبری طی این سال ها داشتند و در سایت ایشان هم قابل دسترسی است.


ان‌شاءالله خداوند توفیق وحدت در زیر پرچم ولایت به ما عنایت کند.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته


 
منبع:کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
کدخبرنگار:212111

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین