عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
اين جا كوه ثور‌ همان جايي است كه پيامبر اسلام (ص) در هجرت به سمت مدينه، مدتي را به غاري كه بر بالاي اين كوه بود پناه آوردند تا از مشركان مكه كه در جست و جوي او بودند، رهايي يابد.

عقیق:پيامبر (ص) در اين غار به صورت معجزه آسايي از دست مشركان رهايي يافتند و پس از سه روز ماندن در غار، از بيراهه به سمت مدينه حركت كردند.
قرآن كريم نيز در آيه اي به اين واقعه مي‌پردازد و اشاره مي‌كند كه در آن جا، خداوند سكينه (طمأنينه قلبي) خود را بر پيامبر اسلام (ص) فرستاد و او را ياري رساند: «اگر پيامبر را يارى ندهيد، يقيناً خدا او را يارى مى‏دهد چنان كه او را يارى داد هنگامى كه كافران از مكه بيرونش كردند در حالى كه يكى از دو تن بود، آن زمان هر دو در غار [ثور نزديك مكه‏] بودند، همان زمانى كه به همراهش گفت: اندوه به خود راه مده خدا با ماست.
پس خدا سكينه خود را [كه حالت طمأنينه قلبى است‏] بر پيامبر نازل كرد، و او را با لشكريانى كه شما نديديد، نيرومند ساخت، و شعار كافران را پست‏تر قرار داد، و شعار خداست كه شعار والاتر و برتر است و خدا تواناى شكست‏ناپذير و حكيم است".
حضور در اين مكان معنوي كه يادآور مجاهدت‌هاي رسول مكرم اسلام براي تبليغ و ترويج دين خدا و رساندن دين الهي به مردم شبه حجاز مي‌باشد آرزوي هر مسلماني است و حضور در روز جمعه و وقت طلوع آفتاب در كنار «غار ثور» حال و هواي ديگري دارد تا از اينجا نيز براي ظهور فرزند دلبندشان دعاي فرج را قرائت كند.
در ادامه تصاويري از لحظه طلوع آفتاب و دميدن فجر آدينه در كوه ثور را مشاهده مي نماييد:












211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین