عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۸
شیخ حسین انصاریان شب گذشته در هیئت محبان الزهرا(س)
هر وقت گرفتار شدید ، فرقی هم نمی کند از چه نوعی، اقتصادی باشد یا خانوادگی ؛ هرنوع گرفتاری که برایتان پیش آمد ، صبر کنید ، زود از کوره در نروید ، در این مواقع به سراغ صاحب اصلی خود یعنی امام معصوم بروید. آن ها متولی رفع گرفتاری شیعیان هستند.

گزارش تصویری مرتبط


مراسم جشن ایام عید ولایت و امامت شب گذشته با حضور جمعی از ارادتمندان و شیفتگان اهلبیت عصمت و طهارت در حسینیه محبان الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش عقیق ، آغازگر این مراسم مداحی حاج ذبیح الله ترابی ، ذاکر روشندل و با اخلاص اهلبیت(ع) بود.

در ادامه برنامه ، شیخ حسین انصاریان سخنرانی خود را با موضوع گره گشایی معصومین(ع) از امور شیعیان آغاز کرد.

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه اهلبیت(ع) خود را متولی گرفتاری های شیعیانشان می دانند گفت : امام حسن مجتبى(ع) در اعتکاف به سر مى ‏برد و در حال طواف خانه خدا بود که فردى نزد آن حضرت آمد و عرض کرد: من بدهکارم و طلبکار مرا تهدید کرده که اگر قرض او را ادا نکنم آبرویم را خواهد ریخت.

حضرت طواف خود را قطع کرد و از مسجد الحرام خارج شد تا همراه وى به نزد طلبکار برود و براى او مهلت بگیرد. ابن عبّاس که گمان مى ‏کرد حضرت از یاد اعتکاف خویش غافل شده، عرض کرد: گویا اعتکاف خود را فراموش کرده ‏اى؟!.
حضرت فرمود: خیر، فراموش نکرده‏ ام، ولى به یاد گفته پیامبر(ص) افتادم که فرمود: برآوردن حاجت یک مؤمن مانند آن است که سالیان دراز به عبادت سپرى گردد. بنابر این برآوردن حاجت او را از اعتکاف و طواف برتر دانستم.

 تو مگو ما را بر آن شه ، بار نیست

با کریمان کارها دشوار نیست

 شیخ حسین انصاریان با تاکید براینکه صبر بر گرفتاری ها ،نزد حق تعالی دارای پاداش بزرگی است گفت:  هروقت گرفتار شدید ،  فرقی هم نمی کند از چه نوعی، اقتصادی باشد یا خانوادگی ؛ هرنوع گرفتاری که برایتان پیش آمد ، صبر کنید ، زود از کوره در نروید  ،در این مواقع به سراغ صاحب اصلی خود یعنی امام معصوم بروید.آن ها متولی رفع گرفتاری شیعیان هستند.

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه ائمه هدی در دوران غیبت علمای ربانی و متصل به حق را مرجع رسیدگی به امور شیعیان کرده اند ،به بیان حکایت جالبی پرداخت: در زمان آیت الله بروجردی ، یک روحانی در تهران زندگی می کرد که وجهه خوبی نداشت . هم اعتیاد به مواد مخدر داشت هم از روحانی های درباری بود که در مجلس روضه شاه شرکت می کرد. حالا ممکن است سوال کنید مگر شاه هم مجلس روضه می گرفت . بله ، او اتفاقا کسی بود که محافل روضه و عزاداری آل الله را از مهجوریت و ممنوعیت زمان رضا خان خارج کرد. ولی آیا این ملاک است، خیر. چرا که اولین پادشاهی که مجلس روضه امام حسین گرفت خود یزید علیه العنه بود.

الغرض، این روحانی مورد اشاره ، پدرش در زمان طلبگی آیت الله بروجردی با ایشان همدرس بود.

روزی این فرد در قم خدمت آیت الله بروجردی رسید. خودش را معرفی کرد ، و از طریق پدرش آشنایی داد.

آیت الله بروجردی فرمود : بله ! خدا پدرت را بیامرزد. طلبه کوشایی بود.

ایشان سپس از حال و روز خود این فرد جویاشدند. که گفت به سختی اموراتش را می گذراند. موقع خداحافظی آیت الله بروجردی پاکتی که حاوی پنج هزار تومان بود به این روحانی دادند. پنج هزار تومان 60 سال پیش پول زیادی بود. می شد به راحتی در تهران خانه خرید.

موقع بیرون آمدن این روحانی ، فردی که از سوابق و اعتیاد این شخص مطلع بود ، خودش را به سرعت به خانه آیت الله بروجردی رساند و ایشان را از حضور او در مجالس روضه شاه و همچنین اعتیادش مطلع کرد.

این مرجع بزرگ تقلید ، بسیار متعجب و ناراحت شدند و این شخص را به دنبال آن روحانی فرستادند. آن فرد او را در حال زیارت حرم حضرت معصومه (س) پیدا کرد و گفت : آیت الله بروجردی شما را احضار کرده.

آن روحانی با خودش فکر کرد ، احتمالا کسی ایشان را مطلع کرده و قصد دارند این پول را پس بگیرند.

خلاصه با کلی شک و تردید دوباره خدمت آیت الله بروجردی رسید.

ایشان نگاهی به این روحانی کردند و فرمودند: «من را ببخشید . الان متوجه شدم شما بیماری ای هم دارید که انشاالله خداوند شفا دهد .» سپس پاکت دیگری را که آن هم پنج هزار تومان داخلش بود به او دادند و گفتند:« این هم برای بیماری شما!»

شیخ حسین انصاریان پس از تعریف کردن این ماجرا افزود: اهلبیت(ع) تجلی محبت و رحمت واسعه الهی هستند. مگر می شود امور ما را به خودمان واگذار کنند. این ماییم که باید از آن ها بخواهیم.


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گدای در خانه کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
با کریمان کارها دشوار نیست .نمیدونم چرا سالهاست در خونشون و دارم میزنم از مکه و مدینه و کربلا بارها و مشهد و قم مکرر و کاظمین و سامرا و جمکران و هر امامزاده ای ....چرا کار من درست نمیشه کاری که دنیا و اخرتم باهاش بهتر میشه یعنی واقعا هیچی به صلاحم نیس.به صلاحم گناهه به صلاحم افسرگیه !!!؟؟؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین