عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بیان حاج شیخ حسین انصاریان پیرامون گناه:
روایتی از امام باقر(ع) داریم که «گناه همچون سرکه‌ای است که سبب نابودی عسل وجود فرد می‌شود». گناه مانند فضله موش است که گاهی زحمات یک عمر فرد را نجس می‌کند، همان‌گونه که در طول تاریخ افراد زیادی همچون طلحه و زبیر را تبدیل به چهره جهنمی کرد.
 آیات قرآن مانند حمام، آلودگی شرک را از وجود انسان پاک می‌کند، حقیقت آیات فرد را به توحید وجودی می‌رساند و نافی شرک افراد است.
خداوند ما را با اراده، علم، حکمت، رحمت بی انتها و با دقیق‌ترین ترکیبات خود خلق کرده است همان چیزی که در قرآن «علقه» و در علوم غربی «اسپرم» نامیده می‌شود. خداوند بهترین خالق و تنظیم کننده نظام هستی وجود افراد است و صراط مستقیم با توجه به خلقت خود فرد تجلی پیدا کرده و شجره طیبه، شرک را می‌خشکاند.
روایتی از امام باقر(ع) داریم که «گناه همچون سرکه‌ای است که سبب نابودی عسل وجود فرد می‌شود».  گناه مانند فضله موش است که گاهی زحمات یک عمر فرد را نجس می‌کند، همان‌گونه که در طول تاریخ افراد زیادی همچون طلحه و زبیر را تبدیل به چهره جهنمی کرد، خداوند نیز در قرآن به گنه‌کاران وعده عذاب داده است.
در واقع، حقیقت جهنم گناهان ما هستند و شعله‌های جهنم به سبب هیزم یا مواد سوختنی دیگر نیست بلکه خود گناه آتش است. خداوند در معصیت فرد را کمک و یاری نمی‌کند و هیچ کس نمی‌تواند گناهان خود را گردن خدا بیندازد و این اعتقاد که خداوند خواست من گناه کنم اعتقاد جبریون و اعتقاد باطلی است.
خدا با فرستادن 124 هزار پیامبر، دوازده ولی اعظم و اعطا کردن عقل، حجت را بر ما تمام کرده است بنابراین اگر گناهی انجام بدهیم مقصر خودمان هستیم نه خدا.
 
 
منبع: رسا
کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین