عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام ریاضت و امیر عباسی در هیئت محبین شهادت
اگر این آرزو را از ته دل داشته باشیم که به فوز عظیم برسیم راهکارش شناسایی ویژگی های آنانی است که به این جایگاه والا رسیده اند.

تصاویر هیئت محبین شهادتامیر عباسی

صوت مداحی امیر عباسی

عقیق: مراسم عزاداری سید الهدا در دهه اول صفر در هیات محبین شهادت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ریاضت و مداحی امیر عباسی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام ریاضت؛

-باید بگویم رسیدن به جایگاهی که کربلایی ها رسیدند قابل دستیابی است. پیامبر اکرم(ص) در ارائه راهکار این موضوع می فرمایند: اگر می خواهیم به فوز عظیم برسیم راهش این است که بین خودمان و آنهایی که به این جایگاه رسیده اند، شبیه سازی کنیم.

-از این اصل شبیه سازی الان در قرن بیست و یکم استفاده های بسیاری می شود. از این مورد استفاده می کنند تا افکار عمومی را جهت بدهند و ملت ها را تحت سلطه خود قرار دهند. این همه ستاره سینمایی و فوتبالیست پرورش می دهند، می خواهند مردم را شبیه آنان کنند.

-اگر این آرزو را از ته دل داشته باشیم که به فوز عظیم برسیم راهکارش شناسایی ویژگی های آنانی است که به این جایگاه والا رسیده اند. برای اینکه این خصوصیات را متوجه شویم باید بر سر سفره معارف اهل بیت(ع) بنشینیم.

-ما در بین امامزاده هایمان دونفر هستند که بسیار جلیل القدرند که در روایت این دو امام زاده مثل معصوم(ع) آمده اند. این دو امام زاده متن زیارت نامه شان ماثور است. یعنی زیارت نامه ای است که از زبان معصوم صادر شده است. این دو بزرگوار یکی حضرت عباس(ع) و دیگری حضرت فاطمه معصومه (ع) است.

-باید توجه داشته باشیم که ظرفیت شیعه گی در کوفه خیلی بالاست چرا که امیر المومنین(ع) وقتی به خلافت رسید مرکز خلافتش را از مدینه به کوفه برد. چون در مدینه که مرکز خلافت اسلام بود کسی حرف امام علی(ع) را گوش نمی کرد.

-اکثر شهدای کربلا از کوفه بودند، حبیت، مسلم، زهیر، عابس، هانی با 300تن از قبیله اش قبل از رسیدن اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا در دفاع از ایشان به شهادت می رسند و خیلی های دیگر از کوفه بودند.

-بیشتر دشمان امام حسین(ع) در کربلا شامیان بوده اند.

-اهل کوفه یک غفلت کردند و بدل خوردند. این غفلت هم باعث بزرگترین صالح کشی عالم بشریت شد.    



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین