عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
عقیق: همزمان با روز عاشورا، آیین مقتل خوانی در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در آستان مقدس حضرت رضا(ع) برگزار مي‌شود.
 مدير تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي با بيان خبر گفت: اين مراسم صبح روز عاشورا، ساعت 9:30 صبح در رواق امام خميني(ره) توسط حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمين مهدوي ارفع اجرا مي‌شود.
وی با اشاره به قرائت زيارت ناحيه مقدسه در اين روز اظهار داشت: زیارت ناحیه مقدسه یکی از زیارت‌های امام حسين(ع) در روز عاشوراست كه از امام زمان(عج) صادر شده ‌است.
وي در توضيح زيارت ناحيه مقدسه افزود: اين زيارت با درود بر پیامبران(ص)، اهل بیت(ع)، امام حسین(ع) و یاران آن حضرت در کربلا آغاز می‌شود. پس از آن، به شرح کامل اوصاف و کردار حسین(ع) پیش از جنگ، زمینه‌های جنگ ايشان، شرح کشته شدن و سختی‌های آن حضرت و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینی و آسمانی می‌پردازد. در پایان، با توسل به اهل بیت(ع) و دعا پایان می‌پذیرد.
وي  با بيان اين‌كه زيارت عاشورا نيز به صورت كامل دراين روز در حرم مطهر قرائت مي‌شود، بيان كرد: اين زيارت توسط آقايان ابوطالب خالق‌پور، محمدعطاپور و امير عارف به مدت 150 دقيقه قرائت مي‌شود.


منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین