عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

عقیق: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری هزار و 200 ویژه برنامه تبلیغی، مذهبی و فرهنگی همزمان با دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدجلال حسینی در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های دهه اول محرم در بارگاه منور رضوی پرداخت و افزود: 180 جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با عنوان «شکوه ایثار» با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، حجج‌ اسلام والمسلمین مهدوی ارفع، سیدحسین مؤمنی، محمدرضایی تهرانی و سیدآبادی در اماکن متبرکه رضوی و با موضوع اهداف الهی قیام عاشورا، بیان سیره و سخنان امام حسین (ع)، آموزه هایی از زندگی امام حسین(ع)، وقایع نهضت امام حسین (ع) و فلسفه قیام امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

100 نجوای عاشورایی

وی با بیان این‌که «روزانه 10 برنامه نجوای عاشورایی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است» اظهار کرد: 100 برنامه قرائت زیارت عاشورا در ساعات مختلف شبانه‌روز در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود و همچنین زیارت عاشورا به صورت کامل در روز عاشورا قرائت خواهد شد.

حسینی به پیوند ناگسستنی قرآن و عترت اشاره کرد و ادامه داد: 35 محفل انس با قرآن ویژه عموم خواهران و نوجوانان در دارالقرآن الکریم حرم مطهر تدارک دیده شده است و محفل باشکوه قرآن در شب عاشورا از ساعت 30 دقیقه بامداد تا 1:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گفته دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از اهداف متعالی قیام نهضت حسینی، برپا داشتن و تدام اسلام ناب محمدی بود از این رو 5 همایش تخصصی ویژه مبلغان، اندیشمندان و فرهیختگان با عنوان «روش شناسی تبلیغ از منظر حضرت رضا(ع)»، «تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین(ع)»، «عزت و عزتمندی در زندگی با الهام از قیام عاشورا»، «امید و نشاط دینی»، «آمریکا و مستعمرهای به نام حقوق بشر» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور آیت الله مروی، دکتر رجبی دوانی، دکتر پسندیده، دکتر غلامی برگزار می‌شود.

300 حلقه معارف حسینی

حسینی گفت: 300 حلقه معارف حسینی ویژه عموم زائران به تفکیک خواهران و برادران در ساعات مختلف شبانه‌روز در 5 نقطه از اماکن متبرکه رضوی پیش‌بینی شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به تولیدات جدید این ایام اشاره کرد و افزود: کتاب‌های احکام عزاداری و تبلیغ از منظر رهبری به چاپ رسیده است.

محفل شیرخوارگان حسینی

وی بیان کرد: همزمان با روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، محفل شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم از ساعت 14 تا 16 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مرثیه‌سرایی و عزاداری سید‌مصطفی حسینی، امیرعارف، کاظم ذوقیان، کاظم غلامشاهی و هادی الهی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های تاسوعای حسینی پرداخت و بیان کرد: ویژه برنامه «در سایه سار وفا»، ویژه شب تاسوعای حسینی با سخنرانی حجج‌اسلام والمسلمین سید حسین مومنی و سید آبادی و مرثیه سرایی و عزاداری توسط مداحان اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه عزاداری و سوگواری روز تاسوعای حسینی از ساعت 8 صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله سیداحمدعلم الهدی و حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی برگزار می‌شود و علاوه بر این قرائت زیارت حضرت ابوالفضل(ع) نیز تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول گفت: ویژه برنامه عزاداری «در سوگ خورشید» ویژه شب عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجج اسلام سید حسین مومنی و سیدآبادی و قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ویژه برنامه سوگواری روز عاشورای حسینی با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی و حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی و قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل و زیارت ناحیه مقدسه پیش‌بینی شده است.

آیین مقتل‌خوانی

وی در ادامه به برگزاری آیین مقتل خوانی اشاره کرد و افزود: آیین مقتل‌خوانی برای عموم زائران در روز عاشورا از ساعت 9:30 صبح توسط حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع در رواق امام خمینی(ره) و به صورت همزمان در رواق دارالرحمه برای زائران عرب زبان حرم مطهر نیز پیش بینی شده است.

حسینی افزود: ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری شب شام غریبان حسینی بعد از نماز مغرب ویژه عموم زائران در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مقری و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.



منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین