عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
در آستانه ماه محرم، دل سوختگان حسینی و ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسین(ع) در مشهدالرضا با سیاهپوش کردن شهر و برپایی تکایا خود را برای برگزاری آیین های عزاداری آماده کردند.

حال و هوای حرم امام هشتم شیعیان در آستانه ماه محرمعقیق:از چند روز پیش در مشهدالرضا پیر و جوان با برافراشتن عَلَم های حسینی، نصب پرچم ها، پارچه های عزاداری و تابلو و بنر برنامه های سوگواری هیات های حسینی، کار خود را شروع کرده اند.

امروز از هر کوچه و خیابان و شهری که بگذریم نشانی از محرم می یابیم که بر سر هر کوچه و خیابانی داربست هایی زده شده است که بر روی آن ها پرچم های عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا با مهتابی های قرمز و سفید نصب شده است که نشان می دهد این مکان، مکان عزاست و باید با احترام وارد آنجا شد.

حرم مطهر رضوی نیز حال و هوای خاصی دارد.

حرم مطهر رضوی در عزای سالار شهیدان یکپارچه سیاه پوش شده است.

در آستانه ماه محرم؛ حرم مطهر رضوی نیز مملو از حضور گسترده زائران و مجاورانی است که عزادار مولا و سرورشان هستند و در جوار ضوی مأوا گرفته اند و داغدار این مصیبت بزرگ ،مویه کنان سر بر ضریح عشق نهاده اند.

دیگر حال و هوای محرم، تمام صحن های بارگاه رضوی را فرا گرفته است و زائران و مجاوران بی صبرانه منتظرند تا بار دیگر در عزای عزیز فرزند زهرا (س) به مادربزرگوار ایشان تسلیت بگویند و با مراسمات و سوگواری های خود به رسول خدا(ص)، حضرت علی(ع) و علی بن موسی الرضا(ع) تسلی دهند.

در کنار این مقدمات که برای ایجاد حال و هوای محرمی به صورت خودجوش به همت مردم انجام شده است، برنامه های عزاداری نیز در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

بنا بر اعلام معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، مراسم قرائت زیارت عاشورا با عنوان نجوای عاشورایی در ساعات مختلف شبانه‌روز در اماکن متبرکه رضوی (روزانه ده نوبت) همچنین قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل در روز عاشورا انجام می شود.

همچنین سلسله جلسات پرسش و پاسخ (پرسمان حسینی) ویژه عموم زائران هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالهدایه از دیگر برنامه های این ماه است.



منبع:ابنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین