عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کتاب «روز حسین» فوق العاده جذاب و گیراست و سعی شده تا حد امکان با کیفیت مطلوب و در خور شأن محتوای آن به چاپ برسد.
عقیق: کتاب ترجمه مقتل خوانی شیخ عبدالزهرا کعبی(ره)، از سرشناس ترین مقتل خوانان عرب زبان معاصر عراق، با نام «روز حسین» توسط موسسه خیریه امام هادی (ع) چاپ و منتشر شد.

گفتنی است شیخ عبدالزهرا کعبی(ره) همه ساله در ایام عاشورا و أربعین حسینی (ع) به مقتل خوانی می پرداخت. مقتل خوانی وی به قدری شهرت داشت که در هر مجلس او، هزاران نفر پای منبر می شنستند و هنگام مقتل خوانی اش برای أبا عبدالله الحسین (ع) اشک می ریختند.

قابل ذکر است کتاب «روز حسین» در 2 بخش تدوین شده است:

1- قسمت اول از نوار صوتی مقتلي است که توسط مرحوم کعبي خوانده می شد. در این بخش ایشان به شرح لحظه به لحظه وقایع روز عاشورا می پرداخت.

2- قسمت دوم مقتل نیز شامل ماجراي اسارت اهل بيت حسين (ع) است که همزمان با أربعین در «حسينية تهراني‌ها» واقع در شهر کربلای معلی می خوانده اند.

کتاب «روز حسین» فوق العاده جذاب و گیراست و سعی شده تا حد امکان با کیفیت مطلوب و در خور شأن محتوای آن به چاپ برسد.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانید: امام حسین (ع) بخاطر خدا و دین جدش از هر چه داشت گذشت. از خود گذشتگی بالاترین مرتبه عشق می باشد و عشق شیرازه ای است که در لحظه لحظه روز عاشورا دیده می شود. عشق به خداوند، فرزند، خواهر، برادر، عشق دوستان به یکدیگر، عشق زن و شوهر، عشق کودکانه و ... به راستي چه پاکي عشقي بود که فرمود: علي‌اکبر پسرم، اندکي در جلوي ديدگانم گام بردار، تا نظاره گر قامت رعنايت باشم. اما عشق به خدا سرآمد همه است، و روز حسین چنین روزی بود.

طرح جلد این کتاب به شکل مینیاتوری با موضوع امام حسین (ع) و خانواده ایشان توسط «وحید آزاد» طراحی شد. در این طرح اثری از شمشیر یا خون و نیزه نیست. به عقیده ما آنچه به کربلا زیبایی داده عواطف، عشق و  انسانیت اهالی کاروان  امام حسین (ع) بوده است.

منبع: شیعه آنلاین
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین