عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۳
در شب پنجم محرم؛ امام حسن(ع) میزبان عزادارن بود
حاج منصور ارضی: این مجلس با همه مجالس فرق دارد. در مسجد ارک ده ها شهید، همراه ما اشک ریخته اند و سینه زدند و امروز آنها میهمان سفره ارباب هستند.

عقیق: پنجمین شب از مراسم هیات حسین جان، که همزمان با نهمین سالگرد آتش سوزی مسجد ارک و به شهادت رسیدن ده ها عزادار حسینی، در حال و هوایی متفاوت از شب های گذشته برگزار شد.

حاج منصور ارضی در مداحی خود چندین بار از شهدای مسجد ارک یاد کرد و گفت: این مجلس با همه مجالس فرق دارد. در مسجد ارک ده ها شهید، همراه ما اشک ریخته اند و سینه زدند و امروز آنها میهمان سفره ارباب هستند.

حاج منصور از حاضران خواست تا به نیابت از شهدای مسجد ارک سینه بزنند و نیت کنند ثواب عزاداری های شب پنجم خود را به جانباختگان مسجد ارک اهدا کنند.

در ابتدای مراسم نیز حجت الاسلام قاسمیان مانند شب های پیش چند نکته اخلاقی را بیان کرد که می توانید در ادامه بخشی از آنها را بخوانید:

در تربیت انسان اهمیت دادن به نماز، اهمیت فوق العاده ای دارد. هر قدر انسان از مسیر مستقیم منحرف شود،اثرش در نماز فرد مشخص می شود. افرادی که نماز نمی خوانند، یا به نماز خود اهمیت نمی دهند و آخر وقت ادای فریضه می کنند، حتما یک جای کارشان می لنگد. متاسفانه امروز در برخی خانواده ها به نماز آنگونه که باید اهمیت داده نمی شود. وقتی از پدر و مادر سوال می کنیم که چرا برای نماز خوان شدن فرزندتان اقدام موثری انجام نمی دهید؟ می گویند: بگذار خودش کم کم نمازخوان می شود! واقعا عجیب است. پس چرا برای آموزش های دیگر فرزندتان معلم می گیرید، کلاس می روید، شهریه می دهید و ... اما نماز  را به خودش واگذار می کنید. همه اینها نشان اهمیت ندادن به نماز است.

سنت الهی بر این است که دشمنان و ظالمان را با هم متحد کند تا در یک نقطه متمرکز شوند. نباید از این ترسید، خداوند می خواهد تا همه آنها را جمع کند تا یکباره نابودشان کند. شما وقتی مکانی را جارو می کنید و زباله ها را در یک نقطه جمع می کنید، نمی خواهید نمایشگاه زباله بزنید، قصدتان این است که یکباره همه آنها را جمع کنید و بریزید داخل سطل زباله. این سرنوشت در انتظار همه ظالمان و دشمنان دین است.

 گزارش تصویری
 






























صوت مراسم

بخش اول - حاج منصور ارضی


دریافت

بخش دوم- حاج منصور ارضی



دریافت

بخش سوم - حاج منصور ارضی



دریافت

بخش چهارم- زمینه حاج مصطفی روحانی



دریافت

بخش پنجم - نوحه حاج ابوالفضل بختیاری



دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر حاجی محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
0
0
نوحه حاج ابولفضل نیست ولی زمینه حاج مصطفی تکراری گذاشتین
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین