عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم
انتشارات دارالحدیث، ششمین چاپ دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) را با شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است.

عقیق: انتشارات دارالحدیث، ششمین چاپ دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) را با شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است.دانشنامه امام‌حسین(ع) در 14 جلد، ابعاد مختلف زندگی امام‌حسین(ع) را از ولادت تا شهادت با بهره‌گیری از قرآن و احادیث مورد بررسی قرار می‌دهد و افزون بر منابع و متون حدیثی و تاریخی از بسیاری از تحقیقات جدید و پژوهش‌های نوین سود برده است.

این کتاب به همت آیت‌الله محمدی رى‏ شهرى و همکارى پژوهشکده علوم و معارف حدیث، در سال 1388 به زیور طبع آراسته شده است. این تحقیق، از جامع‏ترین کتبى است که از آغاز تا انجام زندگى شخصى، اجتماعى و سیاسى و ... سید الشهدا(ع) را مورد توجه قرار داده و با ملاحظه دقیق آیات قرآنى و هزاران گزارش روایى و تاریخى، و نقد، پالایش و تنظیم کارآمد آن‌ها توانسته است در معرّفى یکى از مهم‏ترین چهره ‏هاى آسمانى و تاریخ‏ساز، خلأ بزرگی را مرتفع کند.

دانشنامه امام‌حسین(ع) در 15 بخش اصلی و 138 فصل همراه با ترجمه فارسی تدوین شده‌است و زندگانی امام‌حسین(ع)، 400 بیان و تحلیل درباره موضوعات مرتبط، پاسخ به شبهات و نمایاندن تحریفات، همچنین ترسیم پنج نقشه ابتکاری خط سیر کاروان حسینی از ویژگی‌های دانشنامه امام‌حسین(ع) است.

این مجموعه 14 جلدی چهار هزار و 191 نقل در شش هزار و 612 صفحه به دو زبان فارسی ـ عربی را در بر دارد و 15 بخش اصلی دانشنامه امام‌حسین(ع) عبارت از زندگی خانواده سیدالشهدا(ع) ، فضیلت‌ها و ویژگی‌های امام‌حسین(ع) ، دلایل امامت امام‌حسین و فرزندانش(ع) ، امام‌حسین(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) تا شهادت پدر، امام‌حسین(ع) پس از شهادت پدر تا قیام عاشورا، خبر دادن پیشاپیش شهادت امام‌حسین(ع) ، خروج امام‌حسین(ع) از مدینه تا رسیدن به کربلا، از رسیدن امام‌حسین (ع) به کربلا تا شهادت ایشان، وقایع پس از شهادت امام‌حسین(ع) ، بازتاب شهادت امام‌حسین(ع) و فرجام کسانی که در کشتن او و یارانش نقش داشتند، عزاداری و گریه برای امام‌حسین(ع) ، نمونه مرثیه‌هایی که در سوگ امام‌حسین(ع) و یارانش سروده شده‌‌است، زیارت امام‌حسین(ع) ، مزار امام‌حسین(ع) و حکمت‌های رسیده از امام‌حسین(ع) است.

کتاب 14 جلدی دانشنامه امام‌حسین(ع) حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران پژوهشکده علوم حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است.

یادآوری می‌شود، مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند 19 آذرماه سال‌ 1388 با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.بهای یک دوره از این مجموعه 180 هزار تومان است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نمایشگاه دائمی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث واقع در قم، میدان شهدا خیابان معلم روبه‌روی اداره برق و یا به نشانی شهرری، آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ، صحن کاشانی مراجعه کنند.


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین