عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
این مناسبتی نادر است که می توان از خلال آن ارزش های رسالت و خصوصیات مکتب اهل بیت (ع) را ارائه داد تا ارتباط شیعه با تعالیم تشیع که به اصالت اسلام بر می گردد محکم تر شود، حزن بر سید الشهدا (ع) حزن بیداری، التزام و عقل و شعور است به همین دلیل اهل بیت (ع) پیوسته اصرار داشتند محرم زنده بماند.
عقیق: در آستانه محرم الحرام هر سال عده ای معلوم الحال، شیعیان را به دلیل به جا آوردن عزاداری و آداب مخصوص این ماه مذمت می کنند، هجومی که از قدیم در کتاب ها و خطبه ها و... و امروز نیز در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به وضوح دیده می شود؛ اقداماتی که به هیچ وجه شیعه را در مسیرش سست نکرده است.

در محرم هر سال و به ویژه در روز عاشورا، چشم ها به شیعیان دوخته می شود. یاران امام حسین(ع) برای احیای شهادت و انقلابش به پا می خیزند؛ این مناسبتی نادر است که می توان از خلال آن ارزش های رسالت و خصوصیات مکتب اهل بیت(ع) را ارائه داد تا ارتباط شیعه با تعالیم تشیع که به اصالت اسلام بر می گردد محکم تر شود، حزن بر سید الشهدا(ع) حزن بیداری، التزام و عقل و شعور است به همین دلیل اهل بیت(ع) پیوسته اصرار داشتند محرم زنده بماند.

در این ماه مسئولیت بزرگی بر عهده همه دوستداران اهل بیت(ع) گذاشته شده است، در این ایام یک شیعه واقعی دوستدار ایشان از دیگران متمایز است؛ شیعه حقیقی با شادی اهل بیت(ع) شاد و با حزن و اندوه آنها اندوهگین می شود، خداوند همه پیروان تشیع را ملتزم به راه حسین(ع) سید جوانان اهل بهشت گرداند.



منبع:شیعه نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین