عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
حجت الاسلام ماندگاری:
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر به دنبال عمق پیدا کردن، تکثیر و تداوم هیأت هستیم، باید در همایش‌های علمی، به آن بپردازیم.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری کارشناس دینی درباره برگزاری دومین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی با اشاره به اینکه هیأت برکات بسیاری دارد گفت: هیأت یکی از بهترین دانشگاه‌ها و بهترین پناه‌گاه‌هاست. یکی از با سابقه‌ترین تجمعات دینی است.

وی افزود: امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه می‌فرماید: بِمُوالاتِكُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دينِنا و أصْلَحَ ما كانَ فَسَدَ مِنْ دُنْيانا؛ خداوند، به ولايت شما، نشانه‌های روشن دين را به ما آموخت و آنچه را از دنيايمان تباه شده بود، اصلاح كرد.

ماندگاری گفت: برای اینکه هم مردم، هم مبلغین، هم شاعران، هم مداحان، هم خادمان و بانیان مجالس برکت و خدمات هیأت و عظمت و جایگاه آن را بدانند، حتماً بر همه دلسوزان لازم است تا همایش‌هایی برای تبیین جایگاه، دستاوردها و بایسته‌های هیأت برگزار شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جای این همایش‌ها در جامعه ما خالی است. همه دانشگاهیان، حوزویان و دلسوزان این عرصه، اگر دوست دارند هیأت با تمام برکاتش عمق پیدا کند، تکثیر شود و تداوم یابد، باید برای رونق این‌گونه همایش‌ها تلاش کنند.

تعداد بازدید : 6
 
دومین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی به همت مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری اندیشکده هیأت با موضوع اصلی روایت اجتماعی هیأت برگزار می‌شود.محورهای این همایش عبارتند از:
۱ـ مبانی اجتماعی و روش‌شناسی بنیادین هیأت، ۲ـ هیأت، سرمایه اجتماعی و نظم سیاسی، ۳ـ مردم شناسی هیأت و آیین‌های مذهبی، ۴ـ مواجهه هیأت با چالش‌ها و مسائل اجتماعی، ۵ـ هیأت، دین و نهادهای اجتماعی، ۶ـ جامعه شناسی اقتصادی هیأت، ۷ـ هیأت، فرهنگ و هنر، ۸ـ هیأت، هویت و احساس تعلق، ۹ـ هیأت، بانوان و خانواده، ۱۰ـ هیأت، رسانه و حوزه عمومی و ۱۱ـآسیب‌شناسی اجتماعی هیأت و پژوهش‌های کاربردی.
 
این همایش ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را تا ۳۰ مهرماه ارسال کنند. مقالات هم تا ۳۰ آبان‌ماه باید به دبیرخانه ارسال شوند. ثبت نام و ارسال آثار باید از طریق تارنمای همایش به نشانی heyatconf.ir انجام شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین