عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام‌ عابدینی بیان کرد؛
استاد حوزه علمیه نصرت و یاری خداوند، تحقق فتح و پیروزی را بشارت خداوند در سوره نصر دانست و گفت: اگر می‌خواهیم بشارت‌های خدا برای ما باقی بماند باید نقص‌های زندگی خود را از خود ببینیم.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در مراسم گرامیداشت شهدای لبنان، شهید سید حسن نصرالله و شهید سردار نیلفروشان که در امامزاده قاضی الصابر (ع) تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در این ایام هم جشن داریم و هم عزادار هستیم گفت: جشن ما به‌خاطر به خاک مالیده شدن دماغ مستکبرین و ظالمین است و غم ما به‌خاطر ازدست‌دادن سید حسن نصرالله و عزیزانی که به دست دشمن به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه برای تشخیص وظیفه در حوادثی که واقع می‌شود باید به قرآن مراجعه کنیم، افزود: سوره نصر از سوره‌های عظیمی است که باوجود کوتاه‌بودن ولی به‌عنوان یک سوره سرنوشت‌ساز بعد از صلح حدیبیه مطرح است که قران در سوره فتح از آن به‌عنوان فتح مبین یاد کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صلح حدیبیه سال ۶ هجری بود که پیامبر (ص) بدون اینکه اسلحه‌ای بردارند با یاران خود به سمت مکه حرکت کردند تا حج به جا آورند، گفت: با وجود قدرت زیاد مشرکین در مکه و اطراف مکه با شجاعت حرکت کردند و دشمن با وجود این که ابتدا قصد جنگیدن داشت؛ ولی مرعوب این حرکت ایمانی و به تعبیر امروزی جنون ایمانی یاران پیامبر شد.

وی با بیان اینکه نترسیدن مؤمنین در مقابل لشکر مسلح مشرکین منجر به صلح‌نامه‌ای شد که پیامبر آن را پیروزی نامیدند و قران در وصف آن آیات سوره فتح را نازل کرد، افزود: بعد از صلح حدیبیه مشرکین مجبور شدند دولت اسلامی را به رسمیت بشناسند و معاهدات را رعایت کنند و به عنوان یک کشور پذیرفته شد و این فتح بزرگی بود.

عابدینی گفت: بعد از صلح حدیبیه و نزول این آیات مدتی گذشت تا اینکه سوره نصر قبل از فتح مکه نازل شد و وعده و بشارت به پیامبر داد که نصر خدا و فتح مطلق آماده شده است.

وی با بیان اینکه تفأل‌زدن به خیر در دین خوب دانسته شده و مثبت‌نگری نسبت به همه چیز پسندیده است، گفت: فال خوب زدن نسبت به شهادت سید حسن نصرالله این است که شهید وقتی به شهادت می‌رسد دستش بازتر می‌شود و دنبال کسانی است که در دنیا هستند تا به آنها بشارت فتح دهد.

آغاز نصرالله بعد از شهادت سید حسن است

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه شهدا زنده هستند، افزود: سید حسن نصرالله اگر در دنیا یک انسان تأثیرگذار بود بعد از شهادت کارگزار خدا می‌شود و به دنبال رساندن فیض خدا به افرادی که از او پیروی می‌کنند است؛ آغاز نصرالله از این به بعد است و همانطور که با شهادت حاج قاسم یکپارچگی محور مقاومت آشکار شد و یک حرکت عظیم ایجاد شد بعد از شهادت عظیم سید حسن نصرالله هم تازه نصر خدا آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاهی به دنبال نصر خدا پیروزی هم هست و گاهی هم نصر خدا ملازم با پیروزی ظاهری نیست، افزود: اگر بعد از نصر خدا فتح بین‌المللی و جهانی هم بیاید، مردم فوج، فوج به دین خدا می‌گروند و سرعت پخش ایمان زیاد می‌شود و مردم شهر به شهر داخل در ایمان می‌شوند.

عابدینی با بیان اینکه در یک ساله اخیر مصائب و ظلم‌هایی که ملت غزه وارد شد به‌قدری سنگین بود که وجدان‌های بشریت در اقصی نقاط جهان را بیدار کرد، گفت: ما این بیداری بشریت را نباید دست کم بگیریم که دانشجویان علاوه بر اینکه کتک خوردند و آینده شغلی‌شان تهدید شد ولی باز هم صحنه را ترک نکردند و این قضیه در جاهای دیگر هم از جمله اروپا و استرالیا هم تکرار شد.

موشک‌های ایرانی دل‌ها و تک تک سلول‌های بدن کودکان فلسطینی را شاد کرد

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: فشار ظلم ظالم در غزه و شهادت زنان و کودکان به جایی رسید که بعد از شهادت سید حسن نصرالله وقتی موشک‌های ما بر فرق مستکبران فرود آمد به قدری دل کودکان فلسطینی را خوشحال کرد که اندازه نداشت؛ این موشک‌ها وقتی به زمین می‌خورد و منفجر می‌شد تمام سلول‌های آنها را شادمان کرد و این خوشحال کردن اثر عظیمی در عرش الهی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه موشک باران رژیم صهیونیستی به قدری مؤثر بود که کودکان فلسطینی خود را ایرانی معرفی می‌کردند، گفت: مردم کشورهای دیگر به سران کشور خود طعنه زدند که از ایران یاد بگیرید؛ زیرا مظهر ایمان را در ایران دیدند و وقتی مظهر ایمان را در ایران ببیند مؤمنان ایمانشان یک درجه بالاتر آمد و غیر مؤمنان هم امیدوار شدند.

احساسی شادمانی بعد از عملیات وعده صادق ۲ احساسی آخرالزمانی است

عابدینی تصریح کرد: احساس این که کسی هست که طرفدار مظلوم باشد و ظالم را سر جایش بنشاند و در مقابل ظلم و جور می‌ایستد و اقامه عدل می‌کند یک نگاه آخرالزمانی است که با عملیات وعده صادق ۲ به دست ایران محقق شد.

وی با بیان اینکه با عملیات وعده صادق ۲ دل‌ها به سمت ایمان گرایش پیدا کرد و مصداقی از «یدخلون فی دین الله افواجا» شد، افزود: مردم عراق و اردن وقتی این موشک‌ها عبور می‌کرد احساس عزت و سرافرازی می‌کردند و مردمی که در تلویزیون و اخبار می‌دیدند احساس می‌کردند جهان پایان نیافته که ظالم هر کاری می‌خواهد بکند و این احیای دین خدا است؛ ما با حمله موشکی به رژیم صهیونیستی در راستای اقامه آیات قرآن حرکت کردیم و خدا هم برکت داد.

وظایف مردم ایران پس از عملیات وعده صادق ۲ بر اساس سوره نصر

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در سوره نصر بعد از سه نشانه‌ای که می‌دهد سه دستور هم می‌دهد، خاطرنشان کرد: بعد از آمدن نصر خدا و تحقق فتح جهانی و ورود دسته‌دسته مردم به دین خدا، خدا سه تکلیف می‌دهد؛ اولین تکلیف تسبیح خدا و بی‌عیب‌ونقص دانستن خداوند، تکلیف دوم دیدن کمال خداوند و حمد خدا را گفتن و سومین تکلیف هم استغفار در پیشگاه خداوند و جبران گذشته است.

وی با بیان اینکه اگر رفتار ما غلط شود خدا تضمین نداده است که افرادی که وارد دین خدا شدند دوباره خارج نشوند، افزود: جبران گسست‌های اجتماعی و ارتباطات و پیوست‌های قوی‌تر اجتماعی و دینی باید محقق شود؛ اگر بخواهیم ورود فوج‌فوج مردم به دین خدا تثبیت شود باید تسبیح خدا بگوییم و نقایص را به خدا نسبت ندهیم و بعد از دیدن کمال خداوند و حمد و سپاس او استغفار کنیم و نقایص خود را جبران کنیم.

عابدینی با بیان اینکه بعد از نزول سوره نصر پیامبر (ص) تا دو سال مدام این سوره را تکرار می‌کردند و از زبانشان نمی‌افتاد افزود: ما اگر می‌خواهیم بشارت‌های خدا در سوره نصر برای ما باقی بماند باید به وظیفه خود عمل کنیم و ببینیم که اگر نقص‌هایی در دفاع از دین، حریم ارتباطات اجتماعی و حاکمیت الهی و دفاع از مظلوم داشته‌ایم آن را جبران کنیم و اگر کمال بوده به سمت حمد الهی برویم.

موشک‌های ایران بر بال ملائکه حرکت می‌کنند و به هدف می‌خورند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دین فقط برای شنیدن نیست؛ بلکه باید به آن عمل کنیم، ادامه داد: اگر ما نگاه ایمانی خود را تقویت کنیم خواهیم دید که اگرچه وظیفه ما ساخت موشک و پرتاب آن به سمت دشمن است؛ ولی این موشک‌ها بر بال ملائکه حرکت می‌کنند و به هدف می‌خورند؛ بنابراین هرچه ما در انجام تکلیف خود بهتر عمل کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت و موشک‌ها هم دقیق‌تر و با اثرگذاری بیشتری خواهند شد.

وی با بیان اینکه خون‌های زیادی در این برهه بر دوش ما سنگینی می‌کند، گفت: همه ما حامل خون‌های به‌ناحق ریخته شده‌ای هستیم که باید آن را به مقصد برسانیم، همانطور که حاج قاسم سلیمانی تعبیر کرد رابطه بین سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری مانند رابطه بین حضرت یعقوب و حضرت یوسف است و وقتی لبخند بر لبان آقا خواهیم نشاند که ببینند خون سید حسن به ثمر نشست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها