عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
در شهر مقدس مشهد:
رئیس هیأت مدیره خانه مداحان از برگزاری همایش سراسری مداحان با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» با مشارکت خانه مداحان اهل بیت(ع) و هیأت رزمندگان اسلام در مشهد مقدس خبرداد.

عقیق: مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان در گفت‌گو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس از برگزاری همایش سراسری مداحان با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور ستایشگران، شاعران آئینی و فعالان عرصه مداحی و زیست بوم هیأت در آستانه دهه فجر و به مدت ۲ روز در مشهد برگزار می‌‌شود. این همایش از عصر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

۲۰۰ مداح شاخص کشور گردهم می‌آیند

وی افزود: در این همایش حدود ۲۰۰ از مداحان شاخص در تهران و سایر استان‌ها اعم از پیرغلامان، پیشکسوتان و جوانان عرصه ستایشگری شرکت خواهند کرد.

لبیک‌گویی به فرمان جهادتبیین رهبری

طاهری با بیان اینکه این همایش در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و با رویکرد بررسی ابعاد مختلف جهاد تبیین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان بار اصلی جهادتبیین را روی دوش مداحان گذاشتند و سررشته‌ای برای مداحی ترسیم کردند که از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و  خطبه ایشان برای زنان مهاجر و زنان انصار آغاز می‌شود و بعد به خطب امیرالمومنین(ع) و خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام و در ادامه خطبه امام صادق (ع) می‌رسد. لذا ترسیم و تبیین ابعاد این سررشته مهمترین هدف این همایش است.


نمایی از همایش سال گذشته مداحان در مشهد

شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی سخنران این مراسم

وی گفت: تعیین نقش و وظایف مداحان در عرصه نقشه جهادی از دیگر اهداف و رویکردهای این برنامه‌ است. در این همایش بناست شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور حضور پیدا کرده و سخنرانی کنند.

برگزاری دو کارگاه مدیحه‌سرایی و مدیحه‌خوانی

رئیس هیأت مدیره خانه مداحان تصریح کرد: باتوجه به بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در این همایش، کارگاه تخصصی مدیحه‌سرایی و مدیحه‌خوانی را خواهیم داشت که کارگراه مدیحه‌سرایی با مدیریت حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی و کارگاه مدیحه‌خوانی با مدیریت بنده برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین