عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
از 16 الی 18 دی ماه؛
مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در این همایش که از شانزدهم دی در مشهد مقدس برپا می‌شود، بیش از 160 مداح و شاعر آئینی کشور حضور خواهند داشت.
عقیق:محمد فراهانی، مسئول سازمان بسیج مداحان گفت: همایش سراسری مداحان و شاعران نخبه کشور از ۱۶ الی ۱۸ دی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش ۱۲۰ مداح نخبه، تأثیر‌گذار و پیشکسوت به همراه ۳۰ شاعر آیینی و ۱۰ مداح نخبه‌ خواهر حضور خواهند داشت.

فراهانی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی برگزار می‌شود و در ادامه از بیانات اساتیدی از جمله یدالله بهتاش و حجت‌الاسلام جواد جمالی که از شاعران شاخص آیینی هستند، بهره خواهیم برد.

مسئول سازمان بسیج مداحان افزود: در افتتاحیه همایش سراسری مداحان و شاعران نخبه کشور، سید‌ مهدی حسینی در حوزه ادبیات، فن بیان و شعر و ماشاء‌الله عبادی در خصوص اخلاق و آداب ذاکرین سخنرانی می‌کنند، دکتر صفار‌ هرندی نیز مباحث سیاسی به روز مداحی را بیان خواهد کرد تا مداحان اهل بیت(ع) یک نگاه جامعی نسبت به مسائل سیاسی داشته باشند.

وی بیان کرد: کمیسیون‌های مختلفی پیرامون منویات مقام معظم رهبری با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که چگونگی برگزاری مراسمات، نحوه صحیح عزاداری و روش‌هایی که مورد نظر و تأییر علما و مراجع در آنها بررسی و تشریح می‌شود.

فراهانی گفت: کمسیون‌ها تا دومین روز‌ همایش ادامه پیدا می‌کند که در پایان جمع‌بندی مباحث بیانیه‌ای صادر و سپس منتشر خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان خاطرنشان کرد: در این همایش آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس و سردار مداحی مسئول هیئت رزمندگان نیز حضور خواهند داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین