عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
رییس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد؛
زنجان- رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند نماز را نازل کرد تا قرائت قرآن از مهجوریت خارج شود، گفت: از سی امین اجلاس سراسری نماز برای تشکیل نهضت قرآن استفاده شود.

عقیق: حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر شنبه در آئین آغاز به کار سی امین اجلاس سراسری نماز، گفت: باید از خود سوال کنیم چند نماز خوان تربیت کردیم.

وی با اشاره به نمازخانه‌های ساخته شده و نمازخانه مدارس اشاره کرد و گفت: خداوند نماز را نازل کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه رجب قرار داریم روزانه با قرائت یک صفحه قرآن به این مهم توجه کنیم.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: عده‌ای نمی‌توانند قرآن بخوانند و عده‌ای که می‌خوانند نیز معنی آن را نمی‌دانند، گفت: برنامه ریزی کنیم تا نهضت قرآن را راه اندازی کنیم، در هیأت و سخنرانی‌ها بخشی را برای تفسیر قرآن اختصاص دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: تفسیر نمونه گنجینه ارزشمندی است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و از این گنجینه برای تفسیر قرآن برای همه بالاخص دانشجویان در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قرائت و تفسیر قرآن در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود، گفت: روحانیون بخشی از منبر خود را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه در سخنرانی‌ها نیز بخشی از سخنان خود را به قرائت و تفسیر یک آیه از قرآن اختصاص دهید، گفت: در سی امین اجلاس سراسری نماز می‌توانیم برای تشکیل نهضت قرآن تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: همگی همت کنیم تا نهضت قرآن تشکیل شود و در جلسات تفسیر قرآن داشته باشید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین