عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
استاد قرائتی خطاب به طلاب:
مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: جهاد تبیین که خواسته رهبر معظم انقلاب است را بر اساس مفاهیم و تفاسیر قرآن برای مردم بیان کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

عقیق: استاد محسن قرائتی، در دیدار امروز با مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و هیئت همراه تصریح کرد: محور کارهایتان را قرآن و تفسیر آن قرار دهید و تا می‌توانید کارهای خود را بر اساس قرآن جلو ببرید تا اثرگذاری و عمق آن بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست گفت: در قرآن حدود ۵۰۰ آیه سیاسی وجود دارد که جا دارد در کنار معارف دینی به این موضوع هم توجه شود و اگر ریشه‌های جهاد تبیین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که حدود ۷۰ نکته قرآنی در آن نهفته است با استفاده از آیات قرآن شرح داده شود تاثیر و ماندگاری آن در بین مردم بیشتر می‌شود.

این فعال بزرگ قرآنی، تاکید کرد: به کار خود ایمان و ثبات قدم داشته باشید و اگر ابتدا خودتان دارای انگیزه و به اصطلاح، داغ و گرم شوید می‌توانید دیگران را نیز گرم کنید و در آموزش و تبلیغ بدانید از کجا و چگونه باید شروع کنید تا تاثیر کارهایتان بیشتر شود.

جهاد تبیین را بر اساس مفاهیم قرآنی بیان کنید/ از تعطیلات هفتگی بکاهید

وی همچنین با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها در کشور گفت: عمده وقت و کارهای شما باید برای آموزش و هدایت نسل جوان و همچنین کسب استعدادهای ناشناخته شده باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین تصریح کرد: تا واجبات هست باید تمرکزتان برای انجام و تبلیغ آن باشد و نباید قبل از واجبات، سراغ مستحبات رفت، چون واجبات، اولویت نخست است.

وی همچنین افزود: تواشیح و حفظ قرآن، کار بزرگی است، اما این موارد نباید مانع تمرکز و تفکر در قرآن شود، چون هدف ما باید رساندن مردم به عمق مفاهیم قرآن باشد.

این پژوهشگر قرآن تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ نماز، باید آموزش ببینیم به بچه هامون چگونه نماز خواندن را یاد دهیم تا برای آن‌ها مناسب و جذاب باشد.

رئیس ستاد احیای زکات کشور همچنین گفت: با امکانات کم هم می‌شود خیلی از کارهای بزرگ را انجام داد مثلا با وجود امکانات کم در ستاد احیای زکات، امسال توانستیم بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری کنیم.

وی همچنین به اساتید و طلاب و روحانیون توصیه کرد: گفتگوهای چهره به چهره با افراد را فراموش نکنید، چون تاثیر این روش بیش از سخنرانی‌های عمومی است و اگر مثلا در پادگان‌ها بتوانید چهره به چهره با سربازان گفتگو کنید شاهد تاثیر عمیق این گفتگوها خواهید بود که نتیجه آن موجب افزایش انگیزه و علاقه آن‌ها به دین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین با اشاره به دوری کردن از صحبت‌های شعار گونه افزود: آموزش کتاب‌های معارف در دانشگاه ها، شاید به این نحو فعلی مناسب و مفید نباشد بلکه به جای این کار می‌توان سوالات دانشجویان را گرفت و به آن‌ها پاسخ داد و این روش تاثیر زیادتری بر آن‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت کاهش تعطیلات هفتگی در حوزه‌ها افزود: با کم کردن حدود سه ساعت از تعطیلات آخر هفته خود در روزهای پنجشنبه و جمعه، در کنار آیت الله مکارم شیرازی، توانستیم تفسیر" نمونه" را به رشته تحریر در آوریم.

این استاد برجسته قرآنی همچنین خطاب به طلاب افزود: نیت تان نباید کسب مادیات باشد هرچند مادیات نیاز ضروری زندگی است، اما سعی کنید که برای کسب مادیات، پیش قدم نشوید.

استاد محسن قرائتی همچنین با بیان ضرورت کسب مهارت توسط جوانان گفت: افرادی از جمله سربازان، اگر موفق به کسب مهارتی شدند باید سعی کرد از مدت زمان سربازی آن‌ها کم شود تا این افراد تشویق به کسب مهارت شوند.

جهاد تبیین را بر اساس مفاهیم قرآنی بیان کنید/ از تعطیلات هفتگی بکاهید

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ابتدای این دیدار که با هدف عیادت از این استاد برجسته قرآن و استفاده از تجربیات آموزشی و تبلیغی ایشان برگزار شد، با اشاره به ماموریت‌ها و وظایف این سازمان تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ۳۰ سازمان استانی دارد و در ۱۳۵ حوزه مقاومت بسیج و هزار و ۶۲۰ پایگاه مقاومت فعال است به نحوی که حدود ۲۲۰ هزار طلبه برادر و خواهر در سطوح مختلف آن، نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت ما دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ عقائد اقشار مختلف می‌باشد گفت: از مهمترین ماموریت‌های ما گسترش جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین