عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
ستاد مرکزی اربعین:
ستاد مرکزی اربعین برای تشویق زائران به سفر به سوی مرزها با خودرو شخصی تسهیلاتی در نظر گرفته است. همچنین از زائران خواسته تا در صورت خالی بودن صندلی خودرو، سایر زائران را هم در قالب پویش «نذر سفر اربعین» با خود به مرزها ببرند.

عقیق: با توجه به اینکه هر ساله میلیون‌ها ایرانی به زیارت اربعین مشرف می‌شوند و محدودیت در وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر به سوی مرزها وجود دارد، ستاد مرکزی اربعین از زائران می‌خواهد که با خودرو شخصی به سمت مرز بروند.

آغاز پویش نذر سفر اربعین از ۲۷ مرداد

برای این منظور هم ظرفیت پارکینگ‌ها در مرزها به ویژه مرز مهران افزایش یافته است. رایگان شدن عوارض آزادراهی از ۲۷ مرداد برای زائران اربعین در مسیرهای مختلف نیز از دیگر طرح‌های تشویقی برای سفر زائران اربعین به مرزها با خودرو شخصی به شمار می‌رود.

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به پویش «نذر سفر اربعین»، می‌گوید: با توجه به تقاضای بالا برای سفر زمینی به عراق در ایام اربعین و محدودیت‌های موجود، پویش نذر سفر اربعین از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود.

زائران اربعین را همسفر خود کنید

وی با توصیه به زائران برای سفر با خودرو شخصی به مرزها با ظرفیت تکمیل می‌افزاید: زائرانی که با خودرو شخصی عازم مرزها می‌شوند، اگر صندلی خالی دارند، سایر مشتاقان زیارت اربعین، به ویژه افرادی را که به هر دلیل نتوانسته‌اند بلیت تهیه کنند، با خود همراه سازند تا در ثواب  زیارت آنها هم شریک شوند.

البته کمیته‌های مرتبط با حمل و نقل زائران اربعین در تلاش هستند تا با تأمین اتوبوس، جابجایی زائران اربعین را سهولت بخشند. در کنار افزایش اتوبوس‌ها، تعداد قطارها و حتی پروازها به شهرهای مرزی در ایام اربعین افزایش خواهد یافت.

ستاد مرکزی اربعین هزینه پارکینگ‌های عمومی در مرزها را شبانه‌روز ۲۵ هزار تومان اعلام کرده است. همچنین اربعین امسال طرف عراقی مجور ورود خودروهای شخصی به این کشور را صادر نکرده است و امکان کاپوتاژ خودروها به خاک عراق نیست.

به گزارش فارس، مرزهای زمینی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و باشماق امسال برای تشرف زائران اربعین به عراق باز است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین