عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ائمه اطهار(ع) اولین روضه‌خوان‌ها بودند و نباید نسبت به روضه‌خوانی کم گذاشت و تمام بزرگان در کنار درس اخلاق، روضه می‌خواندند و کسانی که در این عرصه کم‌کاری کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی در هم‌اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ که صبح امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به انقلاب امام حسین(ع)، اظهار داشت: انقلاب ما نیز در ادامه انقلاب امام حسین(ع) بوده و باید به میدان تبلیغ بیاییم.

وی استفاده از نیروهای توانمند و قوی را مورد توجه قرار داد و افزود: باید با دقت و وسواس وارد تبلیغ شویم و کارشناسان وارد این حوزه شوند و اجازه فعالیت کسانی که اعتقادی به انقلاب و اسلام ندارند را ندهیم.

این استاد حوزه، مبلغان را توپخانه نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: مبلغان باید راه و مسیر را از رهبری بگیرند و بدون مطالعه و تحقیق و شناسایی مخاطب، تبلیغ نکنند زیرا این امر بسیار مهم و حساس بوده و نیاز به تیزهوشی و دقت دارد.

وی ادامه داد: برای تبلیغ باید شرایط جامعه را به ‌خوبی بشناسیم و علل و عوامل هر گونه هنجارشکنی را بشناسیم تا بتوانیم دردها را درمان کرده و با دید باز جریان‌های جامعه را رصد کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: کسانی که در رأس امور هستند و وجوب دین مانند امر معروف و نهی از منکر را نادیده می‌گیرند باید اخراج شده و مسئولیت آن‌ها سلب شود و اقامه کنندگان و اشاعه کنندگان منکر را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه کار فرهنگی بدون کار کارشناسی و نظارت انجام می‌شود و به‌صورت گسترده از این افراد حمایت می‌شود، در صورتی‌که همین کارها سبب دور شدن مردم از دین و نظام شده است و باید جلوی این افراد گرفته شود.

سخنران مذهبی تأکید کرد: دشمن با کار قوی در حال سست کردن باورهای مردم است و ما عمل‌کنندگان به منکر را اشتباه شناسایی کرده‌ایم و مردم را بازخواست می‌کنیم؛ در حالی‌که مسئولین عمل‌کننده به منکر را باید بازخواست کنیم.

وی از طلاب و مبلغان خواست حُرگونه عمل کنند و گفت: مبلغان باید مقتل خوانده و روضه بخوانند و اجازه ترویج روضه‌های دروغ را ندهند و علل و عوامل و اتفاقات روز عاشورا و پیامدهای روز عاشورا را به مردم بگویند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی بیان کرد: به برکت عاشورا و مطالعه سیره امام حسین(ع) می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید روضه‌های خانگی را حیا کنیم و روضه می‌تواند جامعه را پاک ‌کند و متأسفانه روضه خوانی امروز در خانه برخی بزرگان برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) اولین روضه‌خوان‌ها بودند و نباید نسبت به روضه‌خوانی کم گذاشت و تمام بزرگان در کنار درس اخلاق، روضه می‌خواندند و کسانی که در این عرصه کم‌کاری کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

این استاد حوزه، مانع سلوک را گناه عنوان کرد و گفت: گریه بر امام حسین(ع) گناه کبیره را پاک می‌کند و مقام معظم رهبری کربلا را شامل عقلانیت معاد، عزت و حماسه و عاطفه و عشق می‌دانند و باید کربلا را با این سه بخش بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان واقعی جامعه و دین را بشناسید تا بتوانید نور هدایت را روشن کنید و اگر می‌خواهید مردم را در جبهه انقلاب فعال نگه دارید روضه را توسعه دهید زیرا دشمنان جوابی برای روضه ندارند و مهم‌ترین حربه ما روضه است و دهه اول محرم بزرگ فرصت روضه خوانی است.

حجت اسلام والمسلمین مؤمنی رعایت قوانین روضه را یادآور شد و گفت: اصل بر تبلیغ است و در روضه تمام حقایق به‌صورت مستند و معقول باید بیان شود و بدانید در روز عاشورا آنقدر وقایع غیرانسانی اتفاق افتاده است که نیاز به ‌دروغ نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین