عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
اسماعیل‌بیگی:
جانشین رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات استان تهران با اشاره به تکمیل صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جوار حرم علوی گفت: با بهره‌برداری کامل از این صحن، اربعین امسال مشکلی برای اسکان زائران در نجف نداریم.

عقیق: مسعود اسماعیل‌بیگی، جانشین رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات استان تهران در نشست هم‌اندیشی سالانه مدیران و رؤسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات استان تهران با یادی از شهید قاسم سلیمانی به عنوان بنیانگذار ستاد بازسازی و توسعه عتبات گفت: صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها با کمک مردم ساخته و حرم امام علی علیه‌السلام بیش از ۲۰ برابر شد. خوش به حال افرادی که حتی به اندازه یک آجر در ساخت این صحن مشارکت داشتند.

امسال برای اسکان زائران اربعین در نجف دغدغه نداریم

وی با اشاره به اینکه استان تهران پشتیبان کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در نجف است، افزود: از همین جا اعلام می‌کنم دغدغه برای اسکان زائران اربعین وجود ندارد و همه زائران در صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌توانند حضور پیدا کنند. این صحن دومین بنای زیبای جهان بعد از مسجدالحرام است.

اسماعیل‌بیگی به توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: حرم امام حسین علیه‌السلام پیش از عملیات توسعه ۹ هزار متر بود که قرار است با ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها و توسعه این آستان، ۶۰ برابر شود. در فاز نخست صحن و شبستان حضرت زینب سلام‌الله علیها در حال ساخت است که تل زینبیه داخل این صحن و شبستان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح ۶۰ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: صحن حضرت زینب سلام‌الله‌ علیها در جوار حرم حسینی ساخته می‌شود، اما توفیقی برای ایرانیان است که برای این کار اهتمام داشته باشند.

بازسازی عتبات، فقر فرهنگی و فکری را کاهش می‌دهد

همچنین محمد بشارت، سرپرست فرمانداری ری با بیان اینکه توسعه حرم‌های مطهر امامان معصوم و امامزادگان از شعائر دینی است و بازسازی این اماکن مقدس فقر فرهنگی و فکری را کاهش می‌دهد، گفت: مهم‌ترین عامل برکت در زندگی شیعیان، شریک دانستن اهل بیت (ع) در زندگی است. ‌مهم‌ترین کاری که ستاد انجام داده، بازسازی تاریخی است که به پشتوانه انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی در عراق به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار نام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله در جوار حرم امام علی علیه‌السلام ماندگار و‌ صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم علوی ساخته شده است، خاطر نشان کرد: در توسعه عتبات، جوانان و بانوان نقش موثری دارند. حضور داوطلبانه مردم در عراق با برپایی موکب از برکات انقلاب اسلامی است. در سال گذشته ۳۰ موکب در کربلا خدمت کردند که در کنار تغذیه به اسکان هم اهتمام داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین