عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: زائر واقعی نگران غذا و جا نیست؛ اما باید حداقل‌ها را تأمین کنیم. اسکان برای بانوان خیلی کم بود که به کمک مردم که دارایی خود را تبدیل به احسن کردند، صحن حضرت زهرا ساخته و ظرفیتی عظیم ایجاد شد.

عقیق:علیرضا فخاری، استاندار تهران در نشست هم‌اندیشی مدیران و رؤسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات استان تهران که امروز ۲۵ تیرماه در تالار شیخ صندوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا درباره موضوعی که با اشاعه‌ دین و ترغیب دینداری رابطه مستقیم دارد، همفکری کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ دینی توسط ستاد بازسازی عتبات امری قابل تقدیر است، افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات پل ارتباطی بین مردم با خواسته دینی آن‌ها ایجاد کرده است. اگر در این مسیر وارد می‌شویم، خوشحالیم که برای معرفی جایگاه رفیع امامت قدم برمی‌داریم.

فخاری با اشاره به اینکه این جلسه را باید کاربردی کنیم تا این همه تلاش به نتیجه مثمرثمر برسد، ادامه داد: وقتی جماعت بزرگی برای دفاع از ارزش دینی کف خیابان می‌آیند، باید برنامه‌ای هدفمند برای آن‌ها داشته باشیم. توسعه عتبات نه به عنوان نماد، بلکه ارزش‌گذاری برای بالا بردن سطح مشارکت عمومی و تمرکز برخی موضوعات برای هویت بخشی به آثار دینی است. یعنی دین چگونه بر دل و جان مردم اثرگذار خواهد بود.

استاندار تهران با بیان اینکه نمادهای زیادی در کشورهای اسلامی می‌بینیم، تصریح کرد: اگر در قیاس باشد، اهل سنت در مکه و سایر اماکن، نمادهایی دارند که تا آسمان رفته است. معماری ‌‌نوع سازه و حجم و گنجایش پذیرش جمعیت از مولفه‌هایی به شمار می‌رود که ممکن است برخی را که برای زیارت می‌روند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. می‌توان کعبه را طلا بگیرند؟ بله شدنی است، اما آثار وضعی آن چه خواهد شد؟

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از اسراف از ارزش‌های دینی ماست، خاطرنشان کرد: من در مأموریت‌های برون‌مرزی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در کربلا و نجف حضور داشتم. صحن حضرت زهرا سلام‌الله به پایان رسید و اکنون توسعه حرم حسینی در حال انجام است. همه ما باید برای ایجاد نمادها و الگوهایی به منظور آرامش حداقلی زائران تلاش کنیم. 

فخاری با بیان اینکه امروز اگر نگاه کنیم در جمعیتی که به نجف و کربلا مشرف می‌شود، هیچ‌ کس دربند جا و خوراک و غذا در اربعین نیست، گفت: زائر واقعی نگران غذا و جا نیست، اما ما باید حداقل‌ها را تأمین کنیم. اسکان برای بانوان خیلی کم بود، اما به کمک مردم که دارایی خود را تبدیل به احسن کردند، صحن حضرت زهرا ساخته و ظرفیتی عظیم ایجاد شد. امیدواریم همچنان در این مسیر تلاش کنیم و صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها را نیز بسازیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین