عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:
حریزاوی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سازمان متولی تبیین اندیشه اسلام ناب که همان مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست؛ خود را مکلف به اهتمام به پاسداشت پیرغلامان و پیشکسوتان می‌داند.

عقیق: حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، تکریم و تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان دستگاهِ حسینی را از اهم دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و در خصوص نکوداشت پیرغلامان و پیشکسوتانِ خدمت به دستگاه حسینی که در سال قبل تحت عنوان برنامه‌ی «یک عمر نوکری» و همچنین " «مادران فاطمی» انجام شد گفت: باید از توجه، اهتمام و فعالیت‌های خوب بنیاد در این زمینه تشکر ویژه کرد.

وی افزود: در روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام به دستمان رسیده، داریم وقِّروا کِبارِکُم؛ طبیعتاً بزرگان و پیشکسوتان جریان تعظیم مکتب اهل بیت علیهم السلام شایسته تکریم و نکوداشت هستند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: ارزیابی من از این حرکت بنیاد دعبل خزاعی در این زمینه، ارزیابی مثبتی است و امیدواریم با اهتمام و خلاقیت بیشتر در سال‌های آینده این حرکت ادامه و امتداد یابد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این نکته که کسوت پیرغلامی که نسل به نسل امتداد یافته و به بلوغ رسیده؛ جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سازمان متولی تبیین اندیشه اسلام ناب که همان مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست؛ خود را مکلف به اهتمام به پاسداشت پیرغلامان و پیشکسوتان می‌داند. این امر فرهنگساز است و فضای فکری و فرهنگی جامعه را تلطیف می‌کند و قداست می‌بخشد.

حریزاوی افزود: در تعظیم و تکریم این عزیزان مسائل و محورهایی برای ما مهم است. اول اینکه شأن و منزلت پیشکسوتان باید حفظ شود. آنها به دلیل کهولت سن و مشکلات دیگر اگر امکان حضور در مجامع را ندارند؛ ما باید خدمتشان برسیم و بهره‌مند از حضور و نَفَس آنها بشویم. دوم تجربه‌ها باید منتقل شود. تجربه نگاری تبلیغ را ما از وظایف خطیر خودمان محسوب می‌کنیم و در بخش‌های مختلف سازمان این موضوع دارد به صورت جدی پیگیری می‌شود. در این میان تجربه‌ی گرانبار پیرغلامان را باید ثبت و ضبط کنیم. در این حوزه، جهاد روایت را باید جدی بگیریم. برای این موضوع نیاز به طرح‌های نو و ابتکاری داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در کنار توجه به پیرغلامان توجه به جوانان مهم است، گفت: اگر می‌خواهیم اصالت‌های مکتب و روش‌های تبلیغی به نسل دیگر به شایستگی منتقل شود باید تجربه افزایش جوانان را جدی بگیریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین