عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
رحیم آبفروش:
دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: تمام جریان عاشورا و کربلا یک جریان تربیتی است درنتیجه ذات اصلی هیأت جریان تربیتی است.

عقیق: رحیم آب‌فروش در هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان هیأت و تربیت دو در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: خروج همایش از مرکزیت کشور به شهرهای دیگر اگرچه موانع زیادی داشت ولی اتفاق خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های متعددی پای کار این اتفاق آمدند، مطرح کرد: اگر چنین همتی در سایر استان‌ها نیز وجود داشته باشد، آمادگی برگزاری دیگر همایش‌ها در استان‌های مختلف وجود دارد.

ذات اصلی هیئت جریان تربیتی است

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه رویکرد اصلی همایش‌ها را توجه به نسل نو و جوانان و نوجوانان قرار داده‌ایم، عنوان کرد: هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری را نیز در راستای این رویکرد با عنوان هیأت و تربیت دو درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه خروجی محرم و عاشورا چیزی جز تربیت انسان‌های متعالی نیست، خاطرنشان کرد: تمام جریان عاشورا و کربلا یک جریان تربیتی است درنتیجه ذات اصلی هیأت جریان تربیتی است.

آب‌فروش: اینکه در آستانه محرم به تربیت پرداخته‌ایم یعنی اصلی‌ترین وظیفه هیأت را مدنظر قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه در آستانه تعطیلات تابستانی هستیم، تصریح کرد: اینکه اربعین و محرم در ایام تعطیلات تابستان است یک موقعیت بسیار حساس برای جبران آسیب‌های تعطیلات کرونایی است.

ذات اصلی هیئت جریان تربیتی است

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه از این فرصت تعطیلات می‌توان برای حضور حداکثری جوانان و نوجوانان استفاده کرد، یادآور شد: تابستان امسال برای هیأتی‌ها باید تابستان برنامه‌ریزی و فعالیت برای تعالی جوانان و نوجوانان باشد.

وی با بیان اینکه این رویکرد باید در سال‌های آینده نیز دنبال شود، ابراز کرد: در این مسیر باید تجربیات و دستاوردهایی که داشته‌ایم را انتقال دهیم.

آب‌فروش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و گلایه مقام معظم رهبری از کم توجهی برخی‌ها به این بیانیه، بیان کرد: اگر نسبت به این موضوع عموم مردم توجه داشتند و جریان حلقه‌های میانی شکل می‌گرفت امروز شاهد مشکلات پیش آمده در عرصه عفاف و حجاب نبودیم.

وی با بیان اینکه مخاطب منفعل هیأت باید به کنشگر فعال تبدیل شود، اظهار داشت: جریانات هیأت باید به نحوی طراحی شود که مخاطبین مورد رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه هیأت پیشران ایجاد حرکت عمومی در جامعه است، مطرح کرد: هیچ ارگان، سازمان و یگان دیگری چنین ظرفیتی ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین