عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰
حجت‌الاسلام محسن اسدی از سال ۱۴۰۰ در مسجد، ولی عصر (عج) محله کیهان‌شهر کرمانشاه مستقر شده و در گام اول نماز جماعت این مسجد را از یک وعده به ۳ وعده رساند. او برای احیای مسجد، ۲ هیئت در آن راه انداخت.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن اسدی، امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله کیهان‌شهر در کرمانشاه است. او از سال ۱۴۰۰ در این محله مشغول به فعالیت و تبلیغ شده است. پیش از این نیز در مناطق مختلف به تبلیغ دین و خدمت‌رسانی به مردم فعالیت داشت. این طلبه در بدو ورود به این محله نمازهای جماعت در مسجد ولی عصر(عج) را از یک وعده به سه وعده افزایش داد و با برگزاری کلاس‌های متنوع در مسجد تلاش کرد تا فعالیت‌های فرهنگی مسجد ارتقاء پیدا کند و به مرکزی فعال برای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در محل مبدل شود.

برای احیای مسجد، هیأت راه انداختیم

او می‌گوید: «برای فعال شدن مسجد، کانون فرهنگی تبلیغی و کتابخانه‌ای فعال در مسجد راه‌انداختیم. دو هیأت برای جوانان و بانوان هم در مسجد برپا کردیم که موجب جذب بیش‌تر مردم به مسجد شد. برای بانوان هم به صورت هفتگی کلاس تربیتی برپا می‌کنیم.»

راه‌اندازی مرکز خیریه برای کمک به نیازمندان

در این مسجد، کلاس‌ها و کارگاه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برای کاهش طلاق و اعتیاد و کمک به ترک اعتیاد نیز راه‌اندازی شد که نتایج خوبی در آگاه‌سازی مردم و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است. او می‌گوید: «اقدام دیگری که در این مسجد رقم خورد، ایجاد مرکز خیریه و نیکوکاری در محله بود که حالا نزدیک به ۲ سال است، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و علاوه بر ۳۵۰ مددجو که توسط کمیته امداد حمایت می‌شوند در این مرکز افراد دیگری نیز زیر پوشش درآمده‌اند و به آن‌ها کمک رسانی می‌شود.»

تعمیر منزل نیازمندان با راه‌اندازی یک گروه جهادی

حجت‌الاسلام اسدی در ماه مبارک رمضان ۴۵۰ بسته معیشتی، هر یک به ارزش یک میلیون تومان آماده و به دست خانواده‌های نیازمند رساند که هزینه‌ این اقدامات از طریق کمک‌های مردمی و خیرین و بخشی نیز با کمک‌های کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تهیه شد. او می‌گوید: «افزون‌بر مرکز خیریه‌ با برقراری ارتباط خوب و صمیمی با جوانان، گروه جهادی مسجد را راه‌اندازی کردیم. تعمیرات منازل نیازمندان، تعمیر لوازم خانگی و خدمت‌رسانی به نیازمندان با تکیه بر توانایی افراد گروه از نمونه فعالیت‌های جهادی ماست.»

تعمیرات ساختمان به صورت رایگان

این طلبه در زمینه تأسیسات ساختمان مهارت دارد که با هماهنگی کسبه محله و پای کار آوردن ۴ نفر از جوانان به طور رایگان به اهالی کمک‌رسانی می‌کند. او در زمینه فعالیت‌های عمرانی نیز با کمک ۲۰ نفر از جوانان به مردم نیازمند این محله خدمت رسانی می‌کند. آن‌ها اگر مشکل لوله‌کشی، نقاشی ساختمان، دیوارکشی و ... داشته باشند به صورت رایگان برای آنان تعمیر می‌شود.

اهدای ۱۰ جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند

کمک به زوج‌های جوانی که عدم توانایی مالی برای خرید جهیزیه آن‌ها را از شروع زندگی مشترک بازداشته است، یکی از کارهای با ارزشی است که در این مسجد رقم می‌خورد. تأمین ۲ جهیزیه برای زوج‌های جوان هر یک به ارزش ۲۵ میلیون تومان توسط مرکز خیریه و اهدای ۸ جهیزیه از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به نوعروسان تحت پوشش این نهاد طعم خوش آغاز زندگی مشترک را برای این جوانان شیرین‌تر کرده است. این امام، با معرفی ۹ نفر از جوانان محله برای دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی و خرید تاکسی، زمینه اشتغال و درآمدزایی این افراد را فراهم کرد. علاوه بر این، او با هماهنگی با شهرداری برای سه نفر دیگر نیز در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشتغال ایجاد کرد. او با برگزاری کلاس آموزش خیاطی برای بانوان با همکاری نهادها و به صورت رایگان توانسته‌، زمینه ایجاد اشتغال برای جمعی از بانوان محله و مسجد را فراهم کند.

ممانعت از طلاق زوجین با برگزاری دوره مشاوره

آسیب اجتماعی طلاق معضلی است که گریبان‌گیر برخی از زوجین و خانواده‌ها شده است. در این محله هم هستند خانواده‌هایی که با این مشکل مواجه‌اند؛ این امام محله با دعوت از خانواده‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰ جلسه برنامه مشاوره و آموزش مسائل خانواده با کمک بهزیستی در مسجد برگزار کرده است تا از این طریق آگاهی‌های لازم در این زمینه را به خانواده‌ها ارائه دهد. همچنین جلسه مشاوره خانواده با دعوت از مشاورین آقا و خانم به صورت هفتگی توسط یک گروه جهادی در مسجد محله صورت می‌گیرد که بعد از مشاوره در صورت لزوم افراد را برای درمان و به صورت رایگان به مؤسسات مشاوره و روانشناسی ارجاع می‌دهند. حجت‌الاسلام اسدی خود نیز جلسات مشاوره اعتقادی و احکام برگزار می‌کند و برای خانواده‌ها، کارگاه‌های مباحث معرفتی و اعتقادی در مسجد برپا می‌کند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین