عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
در نشست هم افزایی کمیته بانوان ستاد اربعین مطرح شد؛
نشست هم افزایی کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین با محوریت آسیب شناسی برنامه های سال گذشته و برنامه ریزی برای اربعین پیش رو برگزار شد.

عقیق: مسئولان و دست اندرکاران کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد مرکزی اربعین در نشستی مشکلات و موانع در مراسم پیاده روی سال گذشته را بررسی و بر برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با نهادها و ارگان‌های مختلف برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال تاکید کردند.

درابتدای این نشست که در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، خانم دکتر فرزانه مسئول کارگروه‌های تخصصی اربعین بانوان با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی پنج سال گذشته این کمیته، لزوم ارتقای محتوای فرهنگی برای موکب ها را یادآور شد.

سپس خانم مینو اصلانی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین هم با اشاره به آسیب شناسی و دغدغه‌های اربعین گذشته گفت: تلاش می‌کنیم که بتوانیم امسال اربعین پرباری داشته باشیم.

وی ادامه داد: نگرانی ما این است که سفر معنوی اربعین تحت تأثیر مواردی مثل پذیرایی و مسائل دیگر قرار بگیرد. به همین خاطر باید برنامه‌های خلاقانه و پرباری داشته باشیم تا این فرصت طلایی از دست زائران نرود و نهایت بهره را ببرند.

اصلانی افزود: از آنجایی که در این سفر معنوی دل‌ها آماده و چشم‌ها منتظر است باید موضوعات مهم فرهنگی و انقلاب اسلامی ارائه شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت محتوای فرهنگی اربعین خاطرنشان کرد: باید برای گروه‌های تخصصی مثل کودکان و نوجوانان محتوای مطلوب تولید شود تا نسل آینده شناخت کامل و دقیقی از فضائل اربعین وحضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشد.

در ادامه، دکتر قوی دبیرعلمی کمیته فرهنگی بانوان ستاد اربعین نیز با ابراز خرسندی از این که نسل جوان وارد عرصه خدمت و فعالیت در ستادهای اربعین شده است، گفت: به لطف انقلاب اسلامی و برنامه‌های ارائه شده، نسل جوان وارد این عرصه شده که اتفاقی مثبت و امیدوارکننده است.

وی اظهار داشت: با همه سختی‌ها، سفر اربعین حلاوت خاص خود را دارد. به همین خاطر ما باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که این سفر پویایی بیشتری داشته باشد و محتوای بهتری به زائران ارائه شود.

دبیرعلمی کمیته فرهنگی بانوان ستاد اربعین افزود: برای این که بتوانیم بهترین تأثیر را داشته باشیم باید تحقیقات و بررسی‌های کارشناسانه در داخل انجام و چکیده محتواها در اربعین ارائه شود.

بر پایه این گزارش، همچنین دیگر حاضران در این نشست از جمله خانم‌ها فرهمندپورعضو شورای اندیش ورزان، افتخاری عضو هیأت علمی دانشگاه، حجازی و حاجی حسینی عضو کمیته فرهنگی بانوان ستاد اربعین و زهیری نماینده استان قم در این کمیته نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای پر بارتر شدن محتوای فرهنگی این سفرمعنوی بیان کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین