عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بیماری‌های شایع در پیاده‌روی بزرگ اربعین، شناسایی و برای پیداکردن آخرین الگوهای درمانی مطالعه و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

عقیق: پیرحسین کولیوند اعلام کرد:سال گذشته و با برگزاری یک کنگره علمی ، بیماری‌های شایع در پیاده‌روی بزرگ اربعین را شناسایی  و برای پیداکردن آخرین الگوهای درمانی و بهترین تجهیزات پزشکی لازم مطالعه و اقدامات لازم انجام شد.

کولیوند افزود: همچنین بررسی‌هایی صورت گرفت تا حوادث و سوانح پر تکرار در این تجمع  انبوه شناخته شود تا هم تمهیداتی برای پیشگیری از آن‌ها اندیشیده شود و هم آمادگی لازم برای پاسخ و کاهش خسارات احتمالی ایجاد شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تقویت هماهنگی بین بخشی و برون بخشی در راستای شناخت ظرفیت‌های موجود و در کنار آن افزایش مشارکت‌های مردمی از اهداف اصلی کنگره سلامت در اربعین است.

وی حفظ سلامت زائران را دغدغه هلال احمر و موضوع برپایی کنگره سلامت در اربعین دانست و گفت: امدادرسانی در «تجمعات انبوه» از موضوعات امدادی مهم برای همه جمعیت‌های ملی در دنیاست و پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی در جهان است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این افتخار را داشته که در سال گذشته از این عملیات بزرگ امدادی و درمانی در دوسوی مرزهای غربی کشورمان و تا عمق خاک عراق، سربلند بیرون بیاید.

کولیوند ادامه داد: تعدادی از جمعیت‌های عضو فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر ابراز علاقه کردند که در راهپیمایی اربعین  ۱۴۰۲ شرکت کنند و از تجارب امدادی و درمانی این تجمع انبوه، الگوبرداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همه کادر درمان اعزامی‌شامل پزشکان، پرستاران و داوطلبان عضو هلال احمر برای شرکت در عملیات امدادی راهپیمایی اربعین از محل خدمت خود مرخصی گرفته و بدون دریافت هرگونه مبلغی، به صورت رایگان و به عشق امام حسین(ع) و یارانش به زائران خدمت می‌کنند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین