عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴
رئیس خانه مداحان تهران عنوان کرد:
رئیس کانون مداحان استان تهران گفت: مجامع و نهاد‌های مختلف مداحی استان تهران در طول هفته، هرروز جلسه دارند، اما از سال قبل تصمیم گرفته شد در ماه رمضان مجلس مشترکی راه بیندازیم. این مراسم ۳۰ شب در سجادیه تهران برگزار شد.

عقیق: حمید منتظر، رئیس کانون مداحان استان تهران و مسئول هیأت متحده در گفت‌وگویی اظهار داشت: براساس روایات، نمازهای یومیه را می‌توان به جماعت در هر مسجدی خواند، اما نماز جمعه واحد است و همه باید در یک جا جمع شوند و بخوانند تا نمایشی از اتحاد و انسجام مسلمانان باشد. مجامع و نهادهای مختلف مداحی استان تهران در طول هفته، هر روز صبح یا شب جلسه دارند، اما از سال قبل تصمیم گرفتیم در ماه رمضان برهمین اساس مجلس مشترکی راه بیندازیم. این مراسم شب گذشته چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه بعد از ۳۰ شب برگزاری به پایان رسید.


حمید منتظر رئیس کانون مداحان استان تهران

اجتماع ۱۲ هیأت، نهاد و مجمع مداحی

وی با اشاره به اینکه این مجلس مشترک مناجات‌خوانی با حضور ۱۲ هیأت، نهاد و مجمع، شامل جامعه مداحان صبح یکشنبه، جامعه مداحان دوشنبه، جامعه مداحان سه‌شنبه، خانه مداحان، بسیج مداحان، جامعه مداحان شمال غرب تهران، مجمع‌الذاکرین حسینی تهران، جامعةالذاکرین شهرری و ... برگزار شد، گفت: برای دومین سال این مراسم با هدف اتحاد و انسجام مداحان و نمایش آن، از شب اول ماه رمضان در سجادیه تهران واقع در محله هرندی برگزار شد.

استقبال مداحان موجب شد ساعت برگزاری مراسم بیش‌تر شود

منتظر تصریح کرد:‌ این مراسم هر شب با حضور اعضای هیأت‌های مذهبی، بسیج مداحان، کانون مداحان، مجامع مداحی و ... برگزار شد و شاهد استقبال بسیار بالای مردم بودیم. به قدری حضور مداحان در جلسه زیاد بود که مجبور شدیم ساعت شروع مراسم را از ۲۲ به ۲۰ برسانیم تا بتوانیم خدمت جمع بیشتری از ذاکران برای فیض دادن باشیم.

رئیس کانون مداحان استان تهران افزود: این مراسم با قرائت یک جزء قرآن کریم آغاز و سپس بخشی از آیات تلاوه شده برای حاضران تفسیر می‌شد.

تعداد بازدید : 59

بخشی از مداحی حمید منتظر در اجتماع مداحان

هر شب ۱۲ مداح در هیأت ما می‌خوانند

منتظر گفت: هر شب حدود ۵ـ۶ نفر از مداحان قبل از سخنرانی و ۵ـ۶ نفر از مداحان بعد از سخنرانی فیض می‌دادند و حوالی ساعت ۲ بامداد نیز نیم ساعت سینه‌زنی سنتی داشتیم. در طول این ۳۰ شب نیز پنج سخنران، هرکدام ۶ شب منبر رفتند. محتوای این سخنرانی نیز مسائل روز، جهاد تبیین و به خصوص مسأله حجاب بود که تلاش شد محتوای غنی و معرفت‌افزایی نیز برای حاضران ارائه شود.

اطعام ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر هر شب

مسئول هیأت متحده گفت: هر شب پذیرایی مفصلی توسط مسئولان و خادمان سجادیه تهران تدارک دیده شده بود. هر روز توزیع افطار برای ۸۰۰ نفر از همسایه‌های سجادیه انجام می‌شد و بعد از مراسم نیز سفره اطعام برای حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر برپا می‌شد که نشان می‌دهد این مراسم بسیار پرانرژی و باصفا، پرمخاطب هم بوده است.

مداحان دیگر شهرها از ما الگو گرفتند

وی افزود: در مراسم ما جوانان بسیاری از جمله مداحان جوان هم حاضر می‌شدند تا هم فیض داده و هم از جلسه فیض ببرند. امسال شنیدم در برخی از شهرهای کشور به تأسی از اتحاد و انسجام مداحان تهران در سال گذشته، آنان نیز مجالس مشابهی را برای مناجات‌خوانی برپا کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین