عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
در دومین نشست روسای کانون مداحان عنوان شد:
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: کانون مداحان وظیفه نظارت بر محتوا و آموزش و ارتقای سطح مداحان را برعهده دارد که براساس قانون هرکس بنا دارد در حوزه آموزش مداحی گام بردارد، باید از کانون مجوز بگیرد.

عقیق: دومین نشست روسای کانون مداحان اهل بیت (ع) کشور بعد از دیدار سالانه مداحان با مقام معظم رهبری به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد. در روز نخست این دیدار که عصر پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه برگزار شد، روسای کانون مداحان در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافته و با یکدیگر با موضوع بیانات امسال رهبر انقلاب و همچنین مسائل و موضوعات کانون‌های مداحان در استان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

دومین روز این نشست جمعه ۲۳ دی‌ماه در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، احمد واعظی رئیس کانون مداحان و جواد حیدری دبیر کانون مداحان برگزار شد.

موزه آئین‌های مذهبی کشور راه‌اندازی شود

احمد واعظی، رئیس کانون مداحان در ابتدای این دیدار با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی کانون مداحان در استان‌های مختلف و گسترش بیش از پیش مداحان تحت پوشش آنان اظهارداشت: یکی از ثمرات این اقدامات، وسیع‌تر و گسترده‌تر شدن دایره مداحانی است که توفیق دارند در محضر رهبر انقلاب مداحی کنند. این اقدامات موجب شناسایی چهره‌های جدید شده است که شاهدیم در محضر رهبر انقلاب مداحان از شهرهای مختلف مداحی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مهرواره هوای نو برای معرفی مداحان و همچنین خدمات مختلف هیأت‌ها گفت: این مهرواره نیز ثمرات بسیار خوبی داشته است که ان شاء الله بناست دوره دوم آن هم برگزار شود.

واعظی گفت: نیاز داریم مانند موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، موزه یا گنجینه‌ای از آئین‌های مذهبی کشور در مناسبت‌های مختلف تهیه شود تا مانع فراموشی و از بین رفتن آنان شویم.

صدور مجور برای آموزش مداحی در اختیار کانون مداحان است

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از ثمرات فعال شدن کانون مداحان ارتباط بیشتر این مجموعه با بزرگان عرصه ستایشگری است که در قالب شورای عالی ستایشگری دور هم جمع می‌شود که نظیر این شورا باید در استان‌ها با حضور مداحان شاخص تشکیل شود و کانون مداحان هر استان به آن‌ها گزارش دهد و از حمایت و پشتیبانی آنان بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه حضور حاج احمد واعظی در رأس کانون مداحان کشور موجب ارتباط وسیع قشر مداحان به خصوص جوانان با این مجموعه شده است، گفت: بسیاری از مداحان جوان به حاج احمد واعظی علاقه بسیار دارند و او را جزء مداحان طراز اول و صاحب سبک می‌دانند و حضور او به عنوان مسئول را قبول دارند که الحمدلله موجب ارتباط بهتر کانون با آنان شده است. بزرگان جامعه مداحی نیز همین نگاه را به او دارند.

نظارت بر آموزش و محتوای مداحی وظیفه کانون مداحان است

باباخانی با بیان اینکه رسالت کانون مداحان در حوزه‌های آموزشی و محتوایی و همچنین نظارت است، گفت: کانون مداحان وظیفه نظارت بر محتوا و آموزش و ارتقای سطح مداحان را برعهده دارد که براساس قانون هرکس بنا دارد در حوزه آموزش مداحی گام بردارد باید از کانون مجوز بگیرد. البته کانون برای کلاس‌های مداحی فاخر و قدیمی کشور به سرعت مجوز صادر خواهد کرد اما آن‌هایی که از این به بعد بنا دارند کلاس راه بیندازند حتماً باید مجوز بگیرند. 

سال آینده برنامه اصلی ما توانمندسازی لایحه‌های مختلف هیأت است

وی گفت: برنامه سال آینده سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در زمینه توانمندسازی لایه‌ها و رده‌های مختلف هیأت در زمینه‌های مختلف مانند رسانه و همچنین تربیت مداحان نوجوان پیش‌بینی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین