عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت عنوان کرد:
از ۲۴ اسفندتاکنون ۴۵۰ کاروان به عتبات اعزام شده‌اند که با توجه به گرانی بلیت پرواز، بیشتر زائران از طریق مرز زمینی مهران، شلمچه و خسروی به عراق سفر می‌کنند.

عقیق: سفرهای نوروزی عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز شد و تا دوم فروردین ماه این سفرها ادامه داشت و پس از آن سفر به عتبات در ماه رمضان برقرار شد و همچنان این اعزام‌ها که در ایام نوروز صورت می‌گیرد، در حال انجام است.

اعزام ۴۵۰ کاروان به سفرهای نوروزی عتبات

در این مدت، بیش از ۴۵۰ کاروان به صورت زمینی و هوایی از طریق سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند که به گفته حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت از حدود ۱۹ هزار زائری که از ۲۴ اسفندماه تاکنون راهی عتبات شدند، حدود ۱۵ هزار نفر به صورت زمینی به این سفر معنوی مشرف شدند.

گرانی بلیت پرواز عتبات و استقبال از سفرهای زمینی

وی دلیل اصلی افزایش سفرهای زمینی عتبات را نبود پرواز برای اعزام زائران در قالب سفرهای هوایی عتبات عنوان کرده و می‌گوید: با توجه به نوسان نرخ پروازها، هزینه این سفرها نیز بیشتر از سفرهای زمینی است و بسیاری از زائران ترجیح می‌دهند از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کنند. 

باز شدن مرز خسروی به روی زائران عتبات نوروزی برای نخستین‌بار

امسال برای نخستین‌بار پس از سال‌ها بسته بودن مرز خسروی، این مرز هم در ایام نوروز به روی زائران باز شده است و علاوه بر مرز مهران و شلمچه، زائران از این مرز هم‌ عبور می‌کنند. بر همین اساس سه مرز زمینی آماده تردد زائران عتبات است. 

همچنین سفرهای هوایی به عتبات هم که در سال گذشته بیشتر به فرودگاه نجف انجام می‌شد، در ایام‌نوروز با توجه به حجم تقاضا، به فرودگاه بغداد هم در حال انجام است.

بیش از ۷۰ درصد سفرها به عتبات، زمینی است

اواخر سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای سفر عتبات، ظرفیت پروازها به سرعت تکمیل شد و هزینه بلیت سفر هم گران بود که همین امر موجب رونق سفرهای زمینی عتبات شد و بیش از ۷۰ درصد سفرها به صورت زمینی انجام شد.

به گزارش فارس، در سال‌های قبل از شیوع کرونا در ایام نوروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت زمینی و هوایی به عتبات مشرف می‌شدند‌.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین