عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲
در دومین روز همایش خانه مداحان در مشهد صورت گرفت:
در روز دوم همایش سراسری خانه مداحان، با حضور حجت‌الاسلام حسینی، مرتضی طاهری، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و حسین طاهری از خانواده مرحوم موید و همچنین حجت‌الاسلام سید جعفر ماهرخسار تجلیل شد.

عقیق: دومین روز همایش سراسری خانه مداحان اهل بیت (ع) با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» با حضور ستایشگران، شاعران آئینی، روحانیون و فعالان عرصه مداحی و هیأت عصر امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه در مشهد مقدس با موضوعاتی از قبیل نقش و جایگاه مداحان در راستای جهاد تبیین، سواد رسانه‌ای، تحلیل حضور مداحان در فضای مجازی، جهاد تبیین در شعر، نوحه و سرود برگزار شد.

در ابتدای نشست امروز قاسم خالدی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در خصوص سواد رسانه و اهمیت کار مداحان در فضای مجازی به ارائه توضیحاتی پرداخت و در ادامه پاسخگوی سوالات مداحان در حوزه فضای مجازی بود.

در مجالس خود از حضرت خدیجه (س) بیش‌تر یاد کنید

پس از این سخنرانی مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام سیدجعفر ماهرخسار و مرحوم سیدرضا موید برگزار شد. حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این مراسم اظهار داشت: در مجالس خود از حضرت خدیجه(س) بیشتر بگویید. من هر سال اشعار مداحان در دیدار سالانه روز میلاد حضرت زهرا(س) با مقام معظم رهبری را مشاهده می‌کنم. بسیار کم از حضرت خدیجه گفته می‌شود؛ در صورتی که حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) به حضرت خدیجه(س) افتخار می‌کردند.

وی افزود: رسول خدا می‌فرمودند من افتخار می‌کنم در زمانی که همه مردم من را تکذیب کردند، حضرت خدیجه(س) مرا تصدیق کرد.

اگر می‌خواهید کوچک‌ترها احترام بگذارند، بزرگ‌ترها را یاد کنید

وی افزود: حجت‌الاسلام ماهرخسار همواره در فعالیت خود انقلابی بود و مرحوم موید نیز با سخاوت اشعار خود را به مداحان می‌داد و برای هر مناسبت هم شعر داشت.

مرادی گفت: تجلیل از بزرگان احترام به آنان است و باید این احترام را داشت. اگر می‌خواهید که کوچک‌ترها احترام بگذارند باید بزرگترها را احترام کنید.

در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حسینی، مرتضی طاهری، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و حسین طاهری از خانواده مرحوم موید و همچنین حجت‌الاسلام سیدجعفر ماهرخسار تجلیل شد.

حجت‌الاسلام ماهرخسار مداح ۷۶ ساله حرم امام رضا(ع) است که به گفته خودش بیش از ۵۰ سال است که اهل بیت (ع) را مدح می‌کند. او در سال ۹۸ به عنوان خادم فرهنگ رضوی، نشان افتخار دریافت کرد. مرحوم سیدرضا موید نیز شاعر آئینی اهل مشهد بود که ۱۵ مهرماه امسال دارفانی را وداع گفت.

رونمایی از سایت خانه مداحان

بخش دیگر این مراسم، سخنرانی علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت بود که پاسخگوی سوالات مداحان در خصوص عملکرد دولت در بخش‌های مختلف نیز شد.

پایان بخش روز دوم این همایش، رونمایی از سایت جدید خانه مداحان با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان بود. این سایت با نشانی madahan.ir بناست حاوی کتابخانه، آرشیو صوتی و تصویری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های خانه مداحان باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین