عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: کمتر از یک ماه به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن مانده است که این دوره نسبت به سال گذشته سطح کیفیت آن رشد پنجاه درصدی پیدا کرده است.

عقیق: سیدمحمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که شامگاه امروز چهارشنبه سوم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: حلول ماه شعبان را تبریک عرض می‌کنم و خداوند را شاکرم که سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی تهران با موفقیت به پایان رسیده و امروز در مراسم اختتامیه در محضر رئیس جمهور هستیم. از دست اندر کاران و همه افرادی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند تشکر می‌کنم

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه فعالیت‌های قرآنی افزود: ما در دولت به عنوان وزارتخانه‌ای که متولی فعالیت‌های قرآنی و مسئول فعالیت‌های ترویجی هستیم تمام تلاشمان در یکسال و نیم اخیر این بود که فضای فعالیت‌های عمومی را برای گروه‌ها و مؤسسات مردمی میسر و ممکن کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان فعالیت‌هایی که در زمان کرونا انجام شد گفت: بعد از کرونا مجموعه مؤسسات قرآنی همانند دیگر مشاغل آسیب دیدند که تلاش شد تا حدممکن مورد حمایت قرار بگیرند. مصوبه‌ای در دولت برای همین منظور به تصویب رساندیم و بخشی از فعالان قرآنی عضو صندوق هنر شده و نام فعالان قرآنی به صندوق نیز اضافه شد. در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار فعال قرآنی در این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند و بیش از سه هزار مؤسسه قرآنی در وزارت ارشاد ثبت شدند و مورد توجه قرار گرفتند.

اسماعیلی با اشاره به خاطره حضورش در یک روستای دور افتاده سبلان که بیش از سیصد حافظ قرآن در آنجا وجود داشت گفت: در آن روستا یک طلبه مردم را آموزش و تعلیم قرآن قرار داده بود کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب را درک کنند باید نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی داشته باشند. وقتی در یک روستای دور افتاده حافظ قرآن وجود دارد آنها را وارد جرگه حمایت فعال قرآنی کردیم.

وی با بیان چند فعالیت به عنوان تصدی گری وزارت ارشاد گفت: آموزش و تربیت فعالان قرآنی از فعالیت‌های وزارت ارشاد بوده است. بیش از ۵ هزار نفر به عنوان مربی قرآن آموزش دیدند و در مسیر ترویج قرآن قرار گرفتند. همچنین طرح‌های دیگری هم در حال اجراست و امیدواریم در نقش تسهیلگری برای گسترش فعالیت‌های قرآنی حاکم کنیم.

اسماعیلی با اشاره بر اینکه توجه به ترویج و تعلیم پیام‌های قرآنی سرلوحه همه فعالیت‌های هنری و فرهنگی قرار گرفته است، گفت: این افتخار برای دولت ثبت شده است که در همه بخش‌ها به قرآن به عنوان صدر فعالیت‌ها نگاه و توجه می‌کند. در کمتر از یک ماه نمایشگاه بزرگ قرآن را در تهران خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته سطح کیفیت آن رشد پنجاه درصدی پیدا کرده است. همه دستگاه‌ها و نهادها سعی شأن این است که مطالبات رهبر معظم را به سرانجام برسانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین