عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
سید کریم موسوی:
موسوی افزود: کسانی که در مسابقات بین المللی به عنوان شرکت کننده حضور پیدا میکنند قاریان درجه چهارم کشورهای اسلامی هستند اما قاریان اصیل این کشورهای در مسابقات بین المللی قرآن شرکت نمی کنند.

عقیق: سید کریم موسوی قاری و ابتهال خوان کشورمان در گفت‌وگویی در خصوص سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت:اگر مسابقات بین المللی قرآن با همین محتوای اصلی و اساسی یعنی بین المللی بودنش از ظرفیت های قرآنی کشورهایی که قاری اعزام میکنند خوب استفاده کند و با قاریانی که ظرف و توانایی حضور در این مسابقات بین المللی را دارند ارتباط برقرار کنید؛ میتوانیم شاهد رخداد شگفت آوری باشیم.

وی ادامه داد: ما در دوره های مختلف در بخش قرائت تحقیق شاهد حضور قاریان با سطح کیفی مطلوبی از سایر کشورها نبودیم.من خودم به کشورهای زیادی برای تلاوت سفر داشته و به جرات با قاریان زیادی همدم شده ام و از نزدیک با کیفیت قاریان برخی کشورها آشنایی دارم اما قاریان اعزامی آنها به مسابقات بین المللی قرآن اصلا از سطح قابل قبولی برخوردار نیستند.

موسوی افزود: کسانی که در مسابقات بین المللی به عنوان شرکت کننده حضور پیدا میکنند درجه چهارم آن کشور هستند اینکه چرا چنین اتفاقی می افتد را نمیدانم و برای این سوال جوابی هم ندارم اما قاریان اصیل کشورهای اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن شرکت نمی کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد: سوال من هم هست چرا در مسابقات بین المللی قرآن در رشته تحقیق آن چیزی که باید باشد، نیست و یقین دارم در کشورهایی که قاری آنها اعزام می شود افرادی هستند که سطح تلاوت های بسیار خوبی دارند و میتوانستند با حضور مسابقات بین المللی نفر اول شوند اما این اتفاق خوب رقم نمیخورد و ما از نظر کیفی باید فکری برای این قضیه کنیم .

هدیه مالی و جوائز در میزان تاثیر گذاری رویداد قرآنی حائز اهمیت است

موسوی با اشاره به نقش فعالیتهای تبلیغی و ترویجی مسابقات بین المللی قرآن گفت:همه مسابقات در کشورهای مختلف تاثیر گذاری با توجه به میزان هدیه مالی و جوائز است. عربستان سعودی با اینکه دومین سالی است که مسابقات قرآنی برپا می کند اما از آنجایی که نفرات اول تا دهم هدایایی بسیار غیر قابل تصور میگیرند افراد تشویق میشوند که از همه دنیا در این مسابقات شرکت کنند. میتوان گفت که میزان کیفیت شرکت کنندگان و کیفیت برگزاری به دو اصل میزان جایزه و تمهید و تسهیل بستری برای حضور شرکت کنندگان ارتباط دارد.عربستان هیچ فراخوانی نمیزند اما از همه دنیا در آن مسابقات شرکت میکنند اما فیلترهایی که در جمهوری اسلامی باعث شده این همه مسابقه ایجاد شود تا یک نفر به مسابقات بین المللی برسد باعث نا امیدی خیلی از قاریان می شود.

وی با اشاره به هزینه زیاد مسابقات شهرستانی، استانی، نهاد ها گفت: مثلا مسابقات سراسری قرآن در مرحله نهایی که امسال در اهواز برگزار شد بسیار نارضایتی در آن به وجود آمد. امیدواریم اتفاقات خوبی برای سازمان اوقاف و برنامه ریزی فعالیتهای آن بیافتد و این تاثیر گذاری رقم بخورد.

حق جمهوری اسلامی برپایی بهترین کیفیت مسابقات بین المللی قرآن است

این قاری برجسته و بین المللی کشورمان در خصوص نقش چنین رویدادهایی در پاسخ به اهانت کنندگان قرآن گفت: همه برنامه های قرآنی در سطح بین المللی میتواند پاسخ قاطعی برای اهانت کنندگان به این کتاب آسمانی باشد . من اگر صحبت از مسابقات کرده و دست روی ضعف میگذارم بخاطر این است که دوست دارم در بهترین وجهه و کیفیت برگزار شود که حق جمهوری اسلامی است . مسابقات بین المللی قرآن ایران یکی از قدیمی ترین مسابقات جهان اسلام است، در حالیکه ضعیف ترین شرکت کننده ها در رشته تحقیق در آن حضور پیدا می کنند که امر نامطلوبی است.

وی با ابزار علاقه در خصوص رقم خوردن اتفاقاتی در خصوص فعالیتهای قرآنی گفت: امیدوارم این مسابقات باعث انعکاس خوبی از عرصه فعالیتهای قرآنی باشد. شرکت کننده های موثری از کشورها بیاییند که باعث حلقه وصل ما با همان کشورها باشند .زمانی که شخصی درجه 5 باشد و در کشور خودش هم تاثیر گذار نیست حلقه وصل و ارتباط پیوندی را میان دو کشور رقم نمیزند.

موسوی با اعلام آرزوی اینکه دوست دارد سالها در رشته قرائت تحقیق نفر اولی نداشته باشیم گفت : پررنگ شدن مسابقات بین المللی قرآن رویای من است بدین نحو که رقابت در رشته قرائت چنان تنگاتنگ شود که دیگر سالها نتوانیم به قاریان جمهوری اسلامی که بهترینها در قرائت هستند رتبه برتر بدهیم.

مرکز و پایتخت فعالیتهای قرآنی در تهران نباید باشد

این ابتهال برجسته کشور گفت:افق پیش روی مسابقات بین المللی بسیار خوب ارزیابی میکنم. جوانان خوبی هم اکنون بر مسند مدیریت نشسته اند و اگر به مشورت اساتید و دیگر افراد گوش کنند . یکسو و یک ذهن نباشند و مشورت بگیرند؛ استانها را دخیل کنند میتوانند اتفاقات خوب و تحولی را در این عرصه رقم بزنند.این را باید همیشه به یاد داشته باشیم که مرکز و پایتخت جمهوری اسلامی ایران تهران است اما مرکز قرآنی ایران پایتخت و تهران نیست . در حال حاضر پایتخت قرائت ایران در مشهد و خوزستان شکفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین