عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛
مراسم رونمایی از کتاب «اسطوره حاج قاسم» و بازسازی هویت ملی ایرانیان با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

عقیق: مراسم رونمایی از کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همین سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام قمی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یک روز که به محضر حضرت آقا مشرف شده بود خواستم از حجم وظایف و مسئولیت‌های سنگین و اختیارات کم با معظم له صحبت کنم مبنی بر اینکه موارد بیان شده را چگونه می‌توان با هم جمع کرد وقتی از گیت های بیت عبور می‌کردیم بخشی از مسیر را با حاج قاسم سلیمانی همراه شدم ایشان در همین مسیر به گفتگو پرداخت و گفت «به نظر من اگر کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت بپذیرد نباید شرط و شروط بگذارد و توضیح دادند اگر اینجا حرم است پس کسی اگر بخواهد به حرم برود شرط نمی‌گذارد بلکه با اشتیاق می‌رود.»

وی افزود: زمانی که حاج قاسم این سخنان را مطرح کرد گویی مخاطبش خود من بودم، آنقدر این مباحثه را خوب ارائه دادند که در ذهن بنده تثبیت شد، از این رو صرف نظر کردم آن مطالب را با حضرت آقا مطرح کنم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اینجا جمهوری اسلامی و حرم است و نسبت وثیقی بین عقاید دینی و شیعی برقرار شده است همچنین در این مکالمه حاج قاسم خطاب به بنده گفت این مردم چقدر مردم خوبی هستند. خدمت کردن به مردم توفیق می‌خواهد و کسی که این توفیق را پیدا می‌کند باید خودش مقدمات خدمت به آنان را فراهم کند.

قمی عنوان کرد: انسان‌های بزرگی از منظومه هویتی برخاسته و آثار بزرگی را در این خاک و بوم رقم زده‌اند. انسان‌های بزرگی در این جامعه رشد یافته‌اند به گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند پرورش افراد در این مکتب و انقلاب فتح الفتوح بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردم ایران هویت ایرانی اسلامی را در تجلیات متعالی حاج قاسم می‌توانستند ببینند و با ایرانی بودن، معنویات و آرمان‌های او ارتباط برقرار کرده بودند. او در همین زمین زندگی و با مردم می‌کرد، برای آنان مبارزه کرد. خلوص را باور کرده بود، برای همین بود وقتی شهید شد مردم آنچنان در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند.

وی با اشاره به کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان اظهار داشت: اصل ماجرا عنوان خوبی است که حاج قاسم هویت ملی ایرانیان است و این امتداد دارد. به گونه‌ای که شاهد افراد متعالی تر و مترقی تر باشیم.

در ادامه موسی نجفی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که یک محقق باید انجام دهد شهامت تحقیقی است. حرف اصلی این کتاب اینجا است که می‌گوید حاج قاسم ارائه دهنده یک سبک حیات یا تمدن جدید نیست. از این لحاظ به نظر می‌رسد به کار بردن مکتب حاج قاسم درست نمی‌باشد؛ این یک شهامت است که نویسنده به آن اشاره کرده است.

نجفی عنوان کرد: هیچ محققی بی طرف نیست اما هنگام نگارش باید بی طرفی را رعایت کند؛ وقتی درباره یک شخصیت غلو می‌شود این لطف نیست بلکه ممکن است به ضرر آن شخص تمام شود چرا که گذر زمان غلو و تحریفات را نابود می‌کند و غلوی که افراد انجام می‌دهند در طول سالیان بعد آشکار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه تقریر خوبی از نظریات در این کتاب صورت گرفته است، گفت: حاج قاسم نماد ایران و جمهوری اسلامی است ایشان اسطوره زمان و اعتلای نظام سیاسی بزرگ است.

در ادامه حجت الاسلام رهدار به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک میدان فکری ایجاد کرده که هر کسی در آن قرار بگیرد فکر و فهمش افزایش پیدا می‌کند.

این محقق و پژوهشگر افزود: انقلاب اسلامی مکانش بالاست و هر کسی در این مکان قرار گیرد افق دیدش بالا می‌رود و نویسنده وقتی در این مکان قرار گرفته می‌تواند اثر فاخری تولید کند.

رهدار بیان داشت: کتاب «اسطوره حاج قاسم» در شهید سلیمانی مانده است. ایشان مرد بزرگ و اسطوره‌ای است. این هویت یک صیروریتی دارد که هیچ وقت متوقف نمی‌شود. از نویسنده انتظار می‌رفت وقتی روی منطق انقلاب اسلامی ایستاده از شهید سلیمانی دعوت به عبور کند.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: نویسنده در این کتاب خوب پیش رفته اما به نظر می‌رسد باید یک فلش برای آینده نیز می‌گذاشت این همان مهندسی هویت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین