عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
با افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر، هزینه سفر به سوریه که در حال حاضر صرفاً از مشهد انجام می‌شود، به حدود ۱۴ میلیون تومان رسید.

عقیق: سفر به سوریه پس از تعطیلی به دلیل مشکل در فرودگاه دمشق از خردادماه متوقف شد و پس از آن هیچ زائری در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها مشرف نشد.

با این وجود، از آبان‌سال جاری اعزام زائران به دمشق از مشهد مقدس برقرار شد و گروهی از زائران هر هفته به زیارت مشرف شدند؛ به طوری که به گفته مسؤولان هر هفته ۱۱۰ نفر به از ایستگاه پروازی مشهد عازم زیارت حرم عمه سادات شدند.

هزینه این سفرها در آبان‌ها ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد؛ تا اینکه از روزهای گذشته با توجه به افزایش نرخ دلار، هزینه این سفرها نیز بالا رفت و مسؤولان نیز چاره‌ای جز بالا بردن هزینه این سفر معنوی نداشتند.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار فارس، هزینه سفر به سوریه از مشهد در دی‌ماه به حدود ۱۴ میلیون تومان رسیده است و با توجه به افزایش برخی هزینه‌ها به ویژه پرواز، افزایش مجدد آن در همین دوره، دور از انتظار نیست.

البته در حال حاضر فقط اعزام‌ها در دی‌ها مشخص شده و یکشنبه هر هفته متقاضیان زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها می‌توانند از مشهد مقدس به این سفر معنوی مشرف شوند.

به گزارش فارس، در حال حاضر اعزام زائران به سوریه از سایر شهرها برقرار نشده است. با این وجود، مسؤولان سازمان حج و زیارت  در تلاش هستند تا بتوانند زائران را از شهرهای مختلف به ویژه تهران به زیارت اعزام کنند. حتی مذاکرات اولیه با طرف سوری صورت گرفته است. اما مشکل اصلی در برقرار نشدن سفر به سوریه، نبود پرواز است؛ تا جایی که همچنان شرکت‌های هواپیمایی برای اعزام زائران به دمشق اعلام آمادگی نکرده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین