عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
حاج منصور ارضی:
حاج منصور ارضی گفت: مداح اگر حرف می‌زند باید به جا، به موقع و با صلابت باشد تا مردم آگاه شوند. مردم باید بدانند اگر مسئولی به دنبال نفع دنیای خودش باشد ما او را قبول نداریم.

گزارش تصویری

 

عقیق: دهمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان آستان اهل‌بیت علیهم‌السلام تحت‌عنوان نشست «الی الحبیب» درباره «جهاد تبیین و نقش مداحان در اوضاع و احوال کنونی جامعه» در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی، سرچشمه تهران برگزار شد.

مداحان به عنوان تریبون دار در شهرستان‌ها، وظیفه جهاد تبیین دارند

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این نشست با بیان اینکه امروز این نهال نوپا به دهمین گردهمایی فصلی خود رسیده است اظهار داشت: در این نشست آقای رضا سراج معاون بین‌الملل سازمان اطلاعات سپاه، حجت‌الاسلام پناهیان کارشناس دینی، حاج حسین یکتا رئیس جمعیت امام رضایی‌ها و حاج منصور ارضی از پیرغلامان اهل بیت علیهم‌السلام به تبیین و تحلیل مسائل روز و ارائه راهبرد عملیاتی پرداختند.

آبفروش در پایان خاطرنشان کرد: مداحان به عنوان افرادی که در استان‌های مختلف تریبون و مستمع بسیاری در اختیار دارند، می‌توانند بر اساس وظیفه جهاد تبیین خود، در شرایط کنونی نقش‌آفرینی بسیاری داشته باشند.

حاج منصور ارضی مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام در این مراسم با طرح این سؤال که چرا مداح شده‌ایم؟ اظهار داشت: اگر بنا دارید حرف و سخن سیاسی بزنید، به روزنامه‌ها بروید، بنویسید و فریاد بزنید. این شغل که خدا به شما داده است، مأموریت دیگری دارد.
مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجو باید مطالبه گر باشد. این به این معنی نیست که یقه بگیرد که امروز کار به این بیشعوری‌ها رسیده است.

وظیفه ما اقامه عزا و اقامه شادی است، نباید از این خط خارج شویم

وی با اشاره به اینکه معترض‌ترین فرد در جامعه ما ولی فقیه و مرجع تقلید ماست گفت: مداحان اگر حرفی دارند، اعتراضی دارند ، باید درراستای راهبردهای رهبری و امام جامعه بیان کنند. ما در برابر مقام معظم رهبری تسلیم شده‌ایم و این به معنای آن است که او بیشتر از ما می‌داند و حتی بیشتر از ما درد دارد.

ارضی گفت: تکلیف ما این است که به صورت حرفه‌ای در روضه خواندن‌مان تاریخ را با یک گریز و اشاره کوتاه به وقایع امروز گره بزنیم و در این صورت مردم خودشان متوجه حق و باطل می‌شوند و حتما باید مواظب مخاطبین پای منبرهایمان باشیم تا منحرف نشوند.

از شاعران بخواهید که شعر نیش‌دار درمانی بگویند

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه در برهه‌های گذشته همواره مداحان به میدان آمدند طوری که همه می‌گویند مداحان پای نظام هستند تصریح کرد: باید از شاعران بخواهید که شعر نیش‌دار درمانی بگویند که درمان دردهای این روزهاست.
برخوردی هم اگر با شما شد دلسرد نشوید، کار خود را ادامه دهید و کوتاه نیاید.

وی با اشاره به اینکه همه ما شنیده‌ایم که سید مهدی قوام پول جلسه‌اش را اول می‌گرفت و بعد سراغ زنان بدکاره می‌رفت و آن پول را به آنان می‌داد تا ده روز خطا نکنند گفت: ما هنوز سراغ گناهکاران نرفتیم و برای آنان کاری نکرده‌ایم! حتی آنان را دعا هم نمی‌کنیم، در صورتی که خداوند خودش آنان را دعا کرده است.

به گونه‌ای عمل کنید که دست و پا گیر امام حسین (ع) نشوید

ارضی با اشاره به اینکه مداحی اهل بیت (ع) سِمَت بزرگی است اما نباید ما خود را گم کنیم گفت: این جایگاه به قدری بزرگ است که سروش در مقاله اخیر خود اینگونه موضع گرفته است که باید کار را از دست مداحان در آوریم، اما متاسفانه برخی از میان ما به گونه‌ای موضع می‌گیرند که انگار ما خسته شده‌ایم. برگزاری هیأت و روضه را در شهرها و محلات قطع نکنید و حین روضه خواندن‌تان به مستمع یک اشاره کنید و بترسید از روزی که کار به جایی برسد که این روضه خواندن را از ما بگیرند.

وی افزود: به گونه‌ای عمل کنید که دست و پا گیر امام حسین علیه‌السلام نباشید، من نگران خودمان هستم.

مداح اگر حرف میزند باید به جا باشد

ارضی افزود: انگار دنیا طوری برنامه‌ریزی شده است که ما تمام اتفاق‌هایی که روزی روضه‌اش را خواندیم به چشم ببینیم، ماجرای چادر یک زن یا اهانت به پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) را داریم به چشم می‌بینیم. ما در قرآن و روایات اهل‌بیت‌مان اشاره به حجاب و عفاف را داریم و خدای نکرده دشمنان نباید از بعضی موضع‌گیری‌های ما خوشحال شوند.

این مداح اهل بیت (ع) در پایان خاطرنشان کرد: مداح اگر حرف می‌زند باید به جا، به موقع و با صلابت باشد تا مردم آگاه شوند. مردم باید بدانند اگر مسئولی به دنبال نفع دنیای خودش باشد ما او را قبول نداریم.

تحلیل دلایل اغتشاشات این روزها

رضا سراج معاون بین‌الملل سازمان اطلاعات سپاه در این نشست با بیان اینکه امروز با پدیده جدیدی مواجه هستیم که یک جنگ ترکیبی نوپدید است، اظهار داشت: باید مسئله امروز را بشناسیم. دشمن تلاش می‌کند این جنگ ترکیبی نوپدید را طولانی کند. برخلاف فتنه‌های گذشته که می‌دیدیم تنها یک هفته ادامه داشت و یا با یک حضور میدانی مردم تمام می‌شد؛ این بار دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا یک ناامنی و بی ثباتی مدت‌دار را برای کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: دشمن با بازیگری انقلاب اسلامی در قدرت جهانی روبرو شد؛ یعنی یک ایران قوی را در مقابل خود می‌دید. متأسفانه گاهی برخی برای ارائه تحلیل‌های خود، تنها به نقاط ضعف اشاره می‌کنند، در حالی که در هیچ زمانی در تاریخ جمهوری اسلامی تا این میزان قوی نبوده‌ایم.

دشمن بنا دارد ایران قوی را با بی‌ثباتی در داخل مهار کند

سراج افزود: در مقابل ایران قوی برعکس دشمنان ما تاکنون اینقدر ضعیف نبوده‌اند الا در حوزه رسانه که آن هم لازمه کارش است. دشمن بنا دارد ایران قوی را با بی‌ثباتی در داخل مهار کند؛ بنابراین برای به هم زدن برنامه دشمن اول باید مسئله را بشناسیم.

معاون بین‌الملل سازمان اطلاعات سپاه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بعد از این اغتشاشاتیک شاه بیت داشتند و آن هم ایران قوی بود. آیزنهاور در سال ۱۹۵۲ در مصاحبه مطبوعاتی خود می‌گویند بترسید از روزی که ایران با شوروی هم پیمان شود و در ادامه می‌گوید: تاریخ ایران را بخوانید و بترسید از روزی که ایران قدرتمند شود.

آنها به دنبال مهار ایران آمده‌اند

وی افزود: امروز ایران و روسیه با هم راهبرد مشترک دارند و علیه آمریکا و غرب هم پیمان شده‌اند بنابراین بخش اول صحبت‌های او محقق شده است. از سوی دیگر ایران قدرتمند شده است و بنا دارد از خلیج فارس تا مدیترانه قدرت خودش را گسترده کند بنابراین آنها به دنبال مهار ایران آمده‌اند.

سازمان بریکس چیست؟

سراج گفت: ایران امروز وارد تعیین و تغییر مناسبات جهانی شده است. در گذشته هیچگاه این سطح از مناسبات جهانی را نداشتیم. ما بناست عضوی از پیمان بریکس شویم که در اینصورت سیادت دلار از بین خواهد رفت. بریکس چیست؟ کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی عضو بریکس هستند و اخیراً ایران و آرژانتین نیز در تلاش هستند تا در آن حضور پیدا کنند. عربستان هم از طریق چین در تلاش است تا عضو بریکس شود. اکنون ۲۹ درصد تجارت جهان توسط بریکس انجام می‌شود و اگر ایران نیز عضو آن شود به ۳۳ درصد ارتقا خواهد یافت.

معاون بین‌الملل سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: بریکس بناست واحد پولی جدیدی به نام بریک داشته باشد یعنی از قدرت دلار و یورو کاهش خواهد داد. هم اکنون ۴۹ درصد معاملات جهان با دلار انجام می‌شود و در صورتی که بریک تولید شود به ۳۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. کشورهای هم پیمان آمریکا به مرور دچار تورم می‌شوند که این به معنای آن است که واحد پولی دلار ارزش خود را از دست خواهد داد. فروپاشی آمریکا با از بین رفتن سیادت دلار و ضربه اقتصادی به این کشور محقق می‌شود. دشمن این تغییر و تحول‌ها را متوجه می‌شود برای همین بی‌مهابا به میدان آمده است.

وی با اشاره به اینکه برای پایین آوردن روحیه ما قرآن مسجد و حسینیه را آتش می‌زنند و به سومین حرم اهل بیت علیه‌السلام در ایران حمله می‌کنند گفت: بعد از جنگ روسیه و اوکراین در حال باز کردن کلیدر جنوب به شمال هستیم که موجب می‌شود دنیا به شرق و غرب تبدیل شود که بخش اعظمی از این راه در ایران است و بندر چابهار نقش تعیین کننده خواهد داشت. تمام این راهبردها به معنای آن است که ایران قدرت عبور از تحریم را پیدا خواهد کرد در چنین شرایطی دشمن نمی‌خواهد دست روی دست بگذارد زیرا اگر اقدامی نکند راهبرد تحریم از دست می‌رود.

برای مقابله با دشمن شما هیأتی‌ها باید به میدان بیایید

سراج با اشاره به اینکه برای مقابله با این نقشه دشمن شما هیأتی‌ها باید به میدان بیایید، گفت: این فتنه و شلوغی‌ها را در زمانی به راه انداختند که هیأت‌ها جلسه ندارند و مناسبتی نیست. آنها تمام تبلیغ‌ها و کارهای رسانه‌ای خود تنها توانستم ۵۰ هزار نفر را به جمع کنند در حالی که یک کار فرهنگی سلام فرمانده ما در تهران و استادیوم آزادی بیش از صد هزار نفر جمعیت داشت.

معاون بین‌الملل سازمان اطلاعات سپاه در پایان خاطرنشان کرد: براساس وظیفه جهاد تبیینی که دارید در جلسات هفتگی و مراسمات هیأت خود، سخنرانی و تبیین برای مردم انجام دهید و در خصوص اقدامات کشور و راهبردهای که دشمن به کار گرفته است صحبت کنید. یکی دیگر از وظایف شما مطالبه کردن مأموریت‌ها و وظایف حاکمیت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین