عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
همزمان با شب ولادت امام رضا(ع)؛
برای نخستین بار جشن ولادت امام رضا(ع) در مشهد امسال با شور و حال متفاوت با حضور خانواده‌های زائران و مجاوران و موکب‌های مردمی در خیابان منتهی به حرم امام مهربانی‌ها برپا می‌شود.

عقیق: برپاکنندگان جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها؛ تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد خواهند بود و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز ظرفیت‌های خود را برای همراهی با مردم پای کار خواهند آورد.

نهم خرداد، ساعت ۱۶ شب میلاد امام هشتم (ع)

این جشن بزرگ عصر روز سه‌شنبه در شب میلاد امام مهربانی‌ها در خیابان امام رضا (ع) آغاز خواهد شد. زائران و مجاوران رضوی حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس و ورودی باب‌الرضا (ع) حرم مطهر رضوی گرد هم خواهند آمد و تا پاسی از شب در کنار هم، یکی از بزرگ‌ترین و با نشاط‌ترین جشن‌های مذهبی در مشهد مقدس را برپا خواهند کرد.

جُنگ شادی برای کودکان

برای این جشن چهار رویداد ویژه پیش‌بینی شده است که مهمترین آن در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و میدان بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.

این رویدادها شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان با پیش‌بینی غرفه‌های بازی و سرگرمی و جُنگ شادی برای آنان است که بستری مناسب برای حضور خانواده‌ها در این جشن بزرگ همراه با فرزندان خردسالشان را فراهم خواهد کرد.

برپایی ۳۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی

برپایی حدود ۳۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی در طول مسیر میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس است که با مشارکت مردم برپا می‌شود از دیگر ویژگی‌های این جشن است.

برای هماهنگی تحویل این غرفه‌ها، متقاضیان ارائه خدمت از جمله تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۸ ارسال کنند تا مقدمات برپایی و تحویل این موکب‌ها انجام شود.

«جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها» در مشهد برگزار می‌شود

جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در شب سالروز ولادت باسعادت امام هشتم (ع)،خاطره زیبایی را برای مشهد، خراسان رضوی و ایران اسلامی ثبت خواهد کرد که الگویی ماندگار برای جشن‌های مردمی و برنامه‌های نشاط آفرین در جامعه است؛ جشنی که هم میزبانان و هم میهمانان آن، مردم دلداده امام رضا (ع) هستند و هر چه دارند برای باشکوه‌تر برگزار شدن جشن میلاد ایشان پای کار خواهند آورد.

تعداد بازدید : 18

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین