عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
توسط معاونت برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز؛
مهدیان گفت: طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور، از دهه سوم مرداد ماه آغاز و تا یکم مهرماه، یک هفته بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

عقیق: سید علی مهدیان، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز از برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مهدیان گفت: یکی از رسالت‌های ستاد اقامه نماز شناسایی موانع و مشکلات اقامه نماز در جامعه می‌باشد، بر همین اساس اکنون که در آستانه اربعین حسینی هستیم، بر اساس مفاد ماده ۹۷ سند برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ماده ۶ بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور نسبت به تشکیل کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور اقدام شد.

وی افزود: این کارگروه متشکل از دستگاه‌های اجرایی وزارت کشور، استانداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، وزارت نفت و شرکت بخش فرآورده‌های نفتی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز می‌باشد.

سید علی مهدیان افزود: این جلسه به منظور اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور که تردد زوار اربعین در آن مسیر خواهد بود برگزار شد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در این طرح همه فضاهای اقامه نماز اعم از مسجد، نماز خانه، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، رستوران‌ها، مراکز عرضه سوخت بین شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش آن از طریق فایل‌های الکترونیکی از طریق سامانه در اختیار کارگروه کشوری قرار می‌گیرد و بر اساس جمع بندی گزارشات، تحلیلی در دو بخش ملی و استانی انجام شده و با ارائه بازخورد به دستگاه مربوطه درخواست رفع مشکل صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازه زمانی این طرح از دهه سوم مرداد ماه آغاز و تا یکم مهرماه، یک هفته بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

مهدیان در پایان یادآور شد: زائرین گرامی می‌توانند گزارشات خود را از طریق فرمت الکترونیکی و یا سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز با سرشماره ۱۰۰۰۰۱۷ و یا سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ سامانه ملی سفر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اختیار این کارگروه قرار دهند تا نسبت به بررسی و رفع آن اقدام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین