عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:
با نهایی شدن توافق ایران و عراق، گذرنامه فاقد اعتبار زائران اربعین با یک مُهر که توسط اداره گذرنامه ثبت می‌شود، به مدت ۶ ماه برای سفر اربعین معتبر خواهد شد.

عقیق: در روزهای اخیر با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها به منظور تمدید یا تعویض گذرنامه زائران، دفاتر پلیس ۱۰+ مملو از جمعیت شده است و مشتاقان زیارت اربعین برای تمدید گذرنامه باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی دفاتر پلیس ۱۰+ منتظر بمانند.

با این وجود، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی تلویزیونی از توافق با طرف عراقی خبر داد و گفت: بر اساس توافق نهایی با طرف عراقی، افرادی که گذرنامه آنها کم‌تر از ۶ ماه اعتبار دارد یا فاقد اعتبار است، مقرر شد تا مهر اعتبار ۶ ماهه توسط پلیس گذرنامه ثبت شود و برای یک بار سفر به عراق در اربعین معتبر باشد. 

وی افزود: زمان مراجعه برای این اقدام در روزهای آینده اعلام می‌شود و از زائران می‌خواهیم از مراجعه به پلیس ۱۰+ یا دفاتر صدور گذرنامه فعلا خودداری کند.

تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه توسط اداره گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده است که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود، رشد ۲ برابری داشته است.  

به گزارش فارس، در روزهای گذشته مسؤولان ستاد مرکزی اربعین از زائران‌خواسته بودند که بدون گذرنامه با حداقل ۶ ماه به مرزها مراجعه نکنند و گذرنامه‌ها در مرز تمدید نمی‌شود. اما اکنون با توافق صورت گرفته، قرار است با یک مُهر در برخی از دفاتری که معرفی خواهد شد، گذرنامه‌های زائران به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد تا زائران بتوانند به زیارت اربعین مشرف شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین