عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
خبر خوش آقای سخنگو برای زائران حضرت ارباب؛
سخنگوی فراجا از صدور گذرنامه اربعین با اعتبار ۵ ساله خبر داد و اعلام کرد: هزینه این گذرنامه‌ها ۵۰ هزار تومان یعنی یک هشتم قیمت گذرنامه معمولی است.

عقیق: سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور، امروز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ با انتشار کلیپی در فضای مجازی اعلام کرد: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تعداد بازدید : 965

سخنگوی فراجا افزود: براساس مشاهدات عینی و بررسی سوابق سال‌های قبل، امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین حضوری چشمگیر خواهند داشت و با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم انجام شده با پلیس، مقرر شد گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

به گفته سردار منتظرالمهدی اعتبار گذرنامه‌های زیارتی مانتد دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی برای استفاده در دیگر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: صدور گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل به متقاضی در درب منزل، ۳ تا ۵ روز کاری زمان می‌برد و فرایند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن «پلیس من» انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: آن دسته از افرادی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال کنند.

به گفته سخنگوی فراجا، اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آن‌ها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد البته مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام سردار منتظرالمهدی، پلیس از بهمن سال ۱۴۰۱ تا کنون حدود ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال‌های گذشته برگ تردد زیارتی دریافت کرده و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین‌المللی صادر و به درب منزل آن‌ها ارسال کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین