عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
حجت الاسلام قرائتی:
حجت الاسلام قرائتی گفت: حکومت حضرت مهدی (عج) اراده الهی است و او اگر بخواهد هیچ چیز مانع آن نخواهد شد، این ظهور برنامه الهی است و امداد الهی را به عنوان پشتوانه خود دارد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» با بیان اینکه قرآن درباره ظهور امام زمان (عج) وعده داده است، اظهار کرد: سوال می‌شود که امام زمان (عج) در این دنیای پیشرفته با چه ابزار و شیوه‌هایی مردم را رهبری و هدایت می‌کنند؟

این مفسر قرآن ادامه داد: انقلاب اسلامی که پیروز شد همه تخصص‌ها در اختیار امام خمینی (ره) قرار گرفت؛ شاه چه نیروهای خوبی را به آمریکا اعزام کرد و خلبان شدند و وقتی بازگشتند تخصص‌شان را در اختیار امام راحل قرار دادند؛ ما خلبان‌های بنام بسیاری داریم که تخصص خود را در آمریکا گرفتند اما به امام و انقلاب خدمت کردند.

وی تصریح کرد: می‌شود طواغیت فرار کنند مثل شاه، می‌شود ابرقدرت‌ها ذلیل شوند چنان که شدند.

حجت الاسلام قرائتی ابراز کرد: برای ظهور امام زمان (عج) سه چیز لازم است؛ نخست رهبری که حضرت مهدی (عج) بقیه الله هستند به اذن خدا، دوم قانونی می‌خواهیم که تحریف نشده باشد که قرآن است و آمادگی لازم است که هنوز مهیا نشده! این آمادگی همراهی و همکاری جهانی می‌خواهد.

وی تاکید کرد: وقتی خدا بخواهد کاری انجام شود، می‌شود، چنان که همه دنیا زیر آب رفت و او حضرت نوح (ع) ر روی آب حفظ کرد و بعد حضرت یونس (ع) را در زیر آب حفظ کرد، نبی دیگری را در چاه حفظ کرد یعنی حضرت یوسف (ع) را. به فرعون گفتند پسری به دنیا می‌آید که پادشاهی تو را ریشه‌کَن می‌کند دستور داد همه نوزادان پسر را بکشند اما نیل آن نوزاد یک روزه را به کاخ فرعون و برد با امر به معروف و نهی از منکر همسر فرمون، موسی (ع) زنده ماند! خدا نوزاد یک روز را در نیل محفوظ نگاه داشت و در همان نیل فرعون و سپاهیانش را غرق کرد!

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به ماجرای لیله المبیت، افزود: در آن شب وقتی حضرت امیرالمومنین (ع) در بستر به جای پیامبر (ص) خوابید و حضرت رسول (ص) در غار پنهان شدند، تار عنکبوتی جان حضرت (ص) را حفظ کرد نه سنگ و آهن. اگر خدا بخوهد اشرف مخلوقات با تار عنکبوت حفظ می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر خدا بخواهد یک کلاغ معلم میلیاردها انسان در طول تاریخ می‌شود چنان که در ماجرای هابیل و قابیل و قتل هابیل به دست قابیل، این کلاغ بود که پنهان کردن در دل خاک را به انسان آموخت!

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: حکومت حضرت مهدی (عج) نیز اراده الهی است و او اگر بخواهد هیچ چیز مانع آن نخواهد شد، این ظهور برنامه الهی است و امداد الهی را به عنوان پشتوانه خود دارد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین